|

Válogatnak az argentinok – De megtehetik?

Argentína nem áll túl jól a légierejét tekintve, de most több opció is felmerült a kiöregedő és földön veszteglő A-4AR Skyhawk flotta pótlására.

A közelmúltban számoltunk be róla, hogy a dél-amerikai ország a dél-koreai KAI=Lockheed Martin T-50 Golden Eagle harci változatára, az FA-50 típusra pályázik (az argentin pilóták tesztelték is a típust), most újabb vetélytárs került a kalapba: az Alenia M-346 Master, de mégsem ez a favorizált opció, inkább valószínű, hogy a drága olasz típus helyett használt Dassault Mirage F1 gépeket vásárolnak darabonként 23 millió dollárért (5 éves logisztikai támogatással együtt).

Hamarosan argentin felségjellel is repülhet?

Hamarosan argentin felségjellel is repülhet? ,

Argentína a Mirage vadászbombázóinak 2015-ös kivonását követően maradt komoly teljesítményű harci gép nélkül, a légtérvédelem kérdésére továbbra sem tudtak megnyugtató választ találni. A gazdasági nehézségekkel küzdő állam már évek óta próbálja kissé ráncba szedni erősen leromlott képességű légierejét – a Mirage-ok utódlása vonalán 5 évvel ezelőtt spanyol Mirage F1-esek kerültek szóba, amiket végül elutasított Buenos Aires és inkább jordán gépekkel kezdett szemezni. Végül ezekből sem lett semmi és 2013-ban ismét előtérbe került a spanyol F1M ajánlat. A Saab brazíliai győzelme után felmerült az is, hogy Argentína is bevásárolna 24 JAS-39E/F vadászbombázót a létesítendő brazil gyártósorról – természetesen az argentinok ellenlábasai, a Gripenben sok mindennel jelen levő angolok gyorsan elintézték, hogy erről szó se lehessen. A közelmúltig IAI Kfir vadászbombázókról tárgyaltak Izraellel, már úgy tűnt, hogy szerződés lesz a dologból, de egyelőre nincs újabb fejlemény az ügyben. Számoltak használt amerikai F-16-osok beszerzésével is, de végül a Mirage típusokhoz képest magasabb üzemeltetési költségek miatt elvetették. Legutóbb pedig használt Mirage-ok esetleges beszerzéséről írt a nemzetközi sajtó.

Olyannyira forráshiány van amúgy a dél-amerikai országban, hogy a légierő állományában csak a legszükségesebb személyek dolgoznak, a többiek munkaidejét komolyan megvágták. Az augusztus 11-én bejelentett és rá egy hétre életbe léptetett intézkedésnek köszönhetően 8:00-tól 13:00-ig dolgozik az állomány, hamarosan pedig a hétfői és keddi napokat is kiadják szabadnapnak.

Fórum hozzászólások

  • Es hogy kapnak talalatot ? A Britek nem repulik a 24 orat folyamatosan.
    Békeidőben nem is. Azonban szerinem felejtsd már le azt, hogy a semmiből jön majd 8 gép és szétbombáz mident.

    ad.1 Nincs eszköz hozzá, se tanker, se fegyver.
    ad.2 Ezt csak akkor lehetne megcsinálni, ha a felkészülést erre titokban tartják és a többi fegyvernem nem készül az invázióra. A bibi az, hogy ha azok nem készülnek, akkor nincs értelme a repteret sem támadi. Olyan, mintha PH után a japánok nem indultak meg volna csak ültek volna otthon a szigeteiken...
  • En ugy tudom hogy egy tankerrel negy gepet tudnak megpakolni ( C-130 as verzio ) De nem vagyok benne biztos. Azonban az jatszik hogy csak az odauton kellene a melyrepules es az is csak cca az ut feletol 1/3 tol.
    A Super Etendard gépekből is kettőt tudtak megtankolni '82-ben, Mirage-ból sem tudnának többet.


    Ez mar taktikai problema amit meg lehet oldalni Special Force al vagy eppen azzal hogy az elso ket gep csak a ket futopalyat intezi el.
    Aha. Mivel? Nincs se 2000 fontos LGB sem Durandal. Ezen felül a reptér két kifutós tehát megint ott vagyunk, hogy hol van erre gép elég? Nézd meg az F-111 és F-15 cikket. Az Sivatagi Vihar alatt ekkora reptereket 20-24 gépes kötelékek támadtak és nem ványadt Mirage F.1-gyek, hanem 4 LGB-s F-111F, F-4G supporttal és F-16 csapásmérőkkel a puhább célok ellen. Egy átlagos SV package sokszorosan nagyobb erőt képviselt, mint a te általad elképzelt erő, és még ezek is többször fordultak néhány célnál, mert elsőre nem sikerült minden kijelölt célt szétkapni.

    Alapvetoen ha SF van ott akkor a legiero sem feltetlen kell a nyitanyhoz mert nem tul szeles ido eseten az iranyitott pct raketakkal minda mar megfigyelt gepek hangarok mind a legvedeelmi inditok elintezhetok.
    Vagy nem. A legjobb ATG-m is legfeljebb 4 km-er repül el. Mutass egy helyet, amit nem látnak be ekkora távon. A reptér két vége között a kerítések között van majdnem ekkora táv... Ja, hogyan jutnak el oda...?

    Ha a repteret megrongaltak akkor cca 2020 ig nincs Brit legifedezet ASW gep a legterben ! Az utanpotlast szallito hajok meg barmekkorat kerulhetnek a szigeteket akkor is meg kell kozeliteniuk es ezt ugy hogy a levegoben az argik lesznek csak ott.
    Megint ott tartunk, hogy hirtelen végtelen sok argi tanker és gép lett. Tettek le SF-et, szétbombáztak mindent, support is kapnak, stb. És mi biztosítja ezt...? Semmiféle eszközük nincs hozzá. Még 1982-ben nem tudtak ilyet lezavarni, nemhogy ma...

    Tudod mit hasznaltak az argik 82 ben a Brit flottacsoportosulas megfigyelesere az Azori szigetektol delre ???
    Repkedtek fegyvertelen gépekkel is. Sok sikert nem értek el, az egyik C-130-ast meg lelőtték, asszem Nigel "Sharky" Ward. Tavaly volt cikk is róla a AS-ben... Már akkor sem vált be.

    Ha van hova odavinni !!!
    Mi az, hogy "ha"...???? Mindaz amit felsoroltam létezik. Mindaz amit te argentín oldalon képzelegsz <b>nem létezik.</b>

    Pearle Harborben nem egy hajo volt hanem egy flotta es november 28 tol tudtak hogy a japok haborut akarnak . Volt tobb szaz gepuk is vadasz bombazo felderito stb stb aztan meg sem ugy alakult ahogy gondoltak ( barhogy is gondoltak is )
    Városi legendákkal nem foglalkozom, nem tudták, hogy a japánok háborúba kezdenek és azt végképp nem sejtették, hogy PH lesz a célpont. A jenkik ezen felül balfaszok voltak és megakadályozta a védelmet és mekönnyítette a japók dolgát. Még így is elvesztették a támadó gépek 8%-át, ami olyan szintű veszteség volt, amit csak a siker(nek látszó) támadás miatt volt elfogadható. Egy bevetés alatt az szövik a 4% feletti veszteséget már borzalmasnak tartották hosszútávon. A jenkik lebecsülték az ellent és szartak a felkészülésre. Így jött ez ki. Képzeld mi lett volna, ha nem...

    Namármost egy 0 szint ellenfél ellen a britek fenntartanak egy kétkifutós repteret. Rendszeresen zavarnak le gépeket hajót. Ez mire utal nálad...? Elkényelmesedésre?

    Anno Kimmel admiralisnak tudod mi volt a legnagyobb felelme Az hogy a bazist ( PH ) "tomeges " tengeralattjaro tamadas eri es neki ilyenkor a flottaval azonnal es nagysebbeseggel el kell hagynia az oblot.
    A szűk hajózócsatorna és a védelmi intézkedések miatt ennek esélye pedig csekély volt. A zsebtengók legénysége mg tudta, hogy lényegében öngyilkos küldetés.

    A PH meglepetés egy olyan korban volt, ahol "kicsit" korlátozottabb volt a hírszerzési lehetőség, Japán meg egy zárt ország volt. Ma a gépek felszállása után 5 perccel a fél világ tudja, hogy "mennek". Csak egy telefonhívás kell hozzá, és videófelvétellel és fényképpel azt is megmondod, hogy milyen konfigban szállt fel a gép. A semleges országok állampolgárai egy nagy távcsővel a reptéről távol (6-8 km) is elég jó adatokat adnak egy felszálló kötelékről. Ez hol volt meg PH-nál? Sehol. 1967 óta egyetlen nagy támadó hadműveletet sem bonyolított le senki letolt gatyás elenfél ellen, de még ott sem volt ez teljesen igaz. 1973-ban is a mozgósítás késett el, és nem annyira kapták el az IDF-et, mint ők '67-ben az arabokat, akik ráadásul éppen támadáshoz vonultak fel.

    Egyszerűen akárhonnan nézem az argentínoknak egyetlen olyan pont van, ami jóváírható, mint előny. Most kevés gép és felszerelés van lent. Csakhogy ez <b>egy pillanatnyi állapot</b>, semmi több... Ellenben az argentín fegyveres erők <b>30 éve vegetálnak</b>. Soha nem potólták a '82-es veszteségeket.

    Nem értem, hogy hogyan lehet ennyir vaknak lenni.
  • Molni nem az a problemam hogy amit irsz az ne lenne igaz hanem az hogy az nem az egyetlen igazsag vagy inkabb ut a hegy tetejere.

    A te elgondolasod szerint "igy " kell a konfliktusnak kirobbania es lefolyni mig gyanitom hogy az argiknak ez a scenario nem tetszik es mindent elkovetnek majd hogy felbosszantsanak teged holmi nem nagykonyv szerinti scenariokkal.

    Az anyagi poliikai fedezet a legnagyobb kerdes de szerintem az USA es kultur kore kiszoritasa Del Amerikabol ( kina elestara es nyersanyagforrasa erosen ) valamint a Falkland szigetek koruli gazmezok szerintem eleg fedezetet biztositanak egy kis barati segitsegre meg ha az hitelbe megy is.

    De ahogy mondtam emlitettem korabban ez csak az en ( es meg par egyebb ) foldi halando elkepzelese hangos gondolkodasa amibol nem biztos hogy barmilyen formaban esemeny lesz de az esely meg van ra.
  • A te elgondolasod szerint "igy " kell a konfliktusnak kirobbania es lefolyni mig gyanitom hogy az argiknak ez a scenario nem tetszik es mindent elkovetnek majd hogy felbosszantsanak teged holmi nem nagykonyv szerinti scenariokkal.
    Ez nem nagykönyv. A többi egyszerűen azért értelmetlen, <b>mert eleve nem vezethet sikerhez.</b> Ez olyan, mint kiskanállal egy darab deszkán átvezeni az Atlanti-óceánon...

    Ahogy írtam, egy meglepetésszerű, semmiből jövő légicsapás alig megvalósítható, de még, ha sikerül is, értelme nincs, mert utána azonnal parta kellene szállni és átcuccolni mindent.

    Mindenki a meglepeéssel jön, de az valahogy mindig kimarad, hogy a meglepetésnek mindig csak akkor volt hatása a modern háborúban, <b>ha tűzerő is volt hozzá.</b> 1967-ben nem néhány IAF gép kapta szét az arabokat, hanem gyakorlatilag teljes IAF repült - nem volt igazából semmiféle tartalék - és egymás után zúgtak a támadó hullámok. A 4. hullám az 1. támadó hullám volt. Ez mutat valamit a földi kiszolgálók színvonaláról és motiváltságáról. PH-ban <b>350 géppel támadtak és nem 35-tel</b>.

    Semmit sem ér az argentín meglepetés, ha nem követi más. Semmit sem ér a meglepetés, ha nincs tűzerő. A bibi az, hogy nincs "más", mint nincs tűzerő.
  • Azért történtek már lehetetlen dolgok a hadtörténelemben!

    Mondjuk én eleve kizárnám az argentínok részéről a légi támadást, cserébe néhány halászbárkáról elszakadt kisebb hajón szivárogtatnék be néhány mesterlövészt (rombolópuskával) az EF-ek földön történő kivonása miatt.
    (Sajnos a tapasztalat az, hogy a harckészültség nagyon lelankad, ha a csapatok unatkoznak és egy váratlan helyzetben semmi sem lesz a helyén. Pl. '66 után '73-at nézd meg.)

    Aztán már lenne értelme a Mirage-okat felemelni, de ez mind csak fikció. A szigetek megtartására mondjuk tényleg képtelenek lennének de lehet egy rossz napot szerezni a briteknek.
  • Mondjuk én eleve kizárnám az argentínok részéről a légi támadást, cserébe néhány halászbárkáról elszakadt kisebb hajón szivárogtatnék be néhány mesterlövészt (rombolópuskával) az EF-ek földön történő kivonása miatt.
    Mivel a forgalom 0-hoz konvergál - Stanley a legnagyobb település alig kétezres, ezért az "elszakadt" csónak vagy bárka elég feltűnő...

    Ezen felül a támaszpont nem Stanley mellett és nem is közvetlenül a parton van. A hosszú öböltől 5 km, az óceántól meg 9-10 km. A terep teljesen nyílt. Stanleyből sok szerencsét az ide bendukoláshoz, mert ide te hajóval észrevétlenül nem jutsz el, hacsak nincs teljes köd, de tökidegen terepen meg sok szerencsét a hazai pályán focizó leiskolázásához. A Google Earth-on fent levő fotókat nézd meg. Hát, elég sík terep.


    Egyáltalán a hosszú távú ottlétet hogyan oldja meg a mesterlövészed? A dögnehéz fegyverével meddig tud kutyagolni, különösen télen, amikor talán segít neki a rossz idő?

    Mennyi lőszert tudna cipleni és az első lövés után meddig nem bukna le? Milyen eséllyel találna el bármit is? Honnan tudod, hogy a hangárban nincs a gép védve, pont az ilyen elevetemült esetre felkészülve? Honnan tudod, hogy a hangár fala egyáltalán átlőhető..?

    Érdekes, hogy az argenítnok számára minden nehezítő és bizonytalan tényező figyelmen kívül van hagyva még a legvadabb ötleteknél is, de bezzeg az angoloknál egyeseknél még az is "ha" kategória, hogy lezavarjanak oda technikát, ami a "séta a parkban" kategória...

    Nem is értem, hogy akkor a csillaghangárban álló légierőket mirt nem pusztította el senki így. Talán mert öngyilkos vállalkozás? Az SAS óta nem csináltak ilyet (1942), csak éppen azt a sivatagban tették és nem 600 km-re a saját csapatoktól egy óceánon keresztül..
  • Én azt írtam, megtörténHET. Forgatókönyvet TE írsz előre. Amúgy köszi a tippet, megnéztem a térképen. Nekem úgy tűnik É-Ny-i irányba erősen tagolt és dél felé vannak fedezetet nyújtó sziklák. Valószínüleg az argentínok több ismerettel rendelkeznek a terepviszonyokról, az időjárásról ... mint mi.

    Az elit-alakulatok katonáit pedik ne becsüld ennyire alá, a nehéz mesterlövészpuskákat erre fejlesztették ki. Még nem volt rá példa??? Még lehet.
  • Vagy akkor legyek én a vastagbőrős? Ha ilyennel próbálkozik az argentín, akkor miért elvetendő az, hogy angolok eljátszák ugyanezt Argentínában...? Mert így boruluna a veszély koncepció? :)

    Vagy legyek még vadabb, a RAF megelőző csapást mér a szigetről felszállt csapásmérőkkel. Most őszintén, milyen légvédelme van az argentínoknak...? Jelenleg kb. semmilyen. Techniklailag ma pusztán elhatározás kérdése ma az egész argentín flotta elsüllyeszétse a kikötőben a RAF által. Leruccan egy tucat Tornado és EF 3 tankerral. Alacsonyan repülve simán elérik a kontinenst, odacsapnak PGM-mel - nem mintha stand-off fegyerük nem lenne - aztán kakukk...
  • A remény hal meg utoljára. Valakik akkor is reménykednének az Argik sikerében, amikor a britek régóta csillaghajókkal repkednének és Buenos Aires lángokban állna.
    Most lefogadom ezek a hangok akkor se fognak elülni, amikor tényleg beérkeznek a britekhez az óriási repülőgéphordozók meg az F-35-ösök. Ilyen a természetük...
  • kuruc: Tényleg vázolj már egy olyan esetet ahol nem vmi fikcionális hanem láthatóan elképzelhető haderővel esélyük lenne Argentinoknak. Oké van 8 üzemképes F1ük, meg tegyük fel Németeknek fizetnek és azok 1éven belűl rendbe rakják a két mekot, meg a jobb állapotban lévő TR1700at. (Most ugye mindkettő 1+éve rozsdásodik.) Meg az egy légiutántöltő géppük müködik és képessek vele F1et utántölteni.

    Azért kérdezem így mert te olyannal jösz, hogy ha astute hátrányba kerülhet... csak az a baj, hogy jelenleg nincs mivel hátrányba kerüljön, mert Argentinoknak nincs müködőképes tengójuk.
    F1et meg ugye után kell tölteni mert LO túlsúly esetén nincs 400km a CR rangeje, utántöltés nélkül légvonalban nem éri el mnt pleaseontot.

    Tényleg kiváncsi lennék... amúgy azt láttuk az elöző Flaklandi esetben "hogy mekkora területen képes blokkolni a hajózást egy szem tengó." Rémlik? ;) Nem mindha Angolok csak egyet zavarhatnának le. ;)
  • A Belgrano elsüllyesztése mázli is volt. Több tengó is volt lent, azok meg semmit nem süllyesztettek el. Abba véletlenül belefutottak.
  • molni: Ha az első lövés után mindenki hazafut és neked a célodhoz elég ha elijeszted őket akkor minek? hm?
  • Mi a bánatra kellene nekik megint az a szigetek.
    82-ben szájon vágtak az Argikat azóta a britek százszor erősebbek lettek az argik meg a béke segge alatt.
    Végül is arról lehet beszélni,hogy van esélyem Tyson ellen.
    Az első menetben ebből egy nagy ütéssel kifektetem.Aha ébresztőőőőőőőőőőő.
  • Uraim mindent számba vetettek csak egyet nem, a legfontosabbat.
    Az emberi tényezőt.
    Ha innen a fotelből mi mindig eldöntjük megfellebbezhetetlenül, hogy egy konfliktus hogy fog végződni, egyáltalán érdemes e belekezdeni, akkor miért vannak mégis háborúk!?
    Az elmúlt évtizedekben - amióta létezik műholdas felderítés, elektronikus lehallgatás - már nem indulhatott volna el egyetlen háború se, elég lett volna azt mondani a gyengébbnek, hogy nem védekezünk, a színpád a Tiéd!
    Pedig annyira logikus nem(?), hogy Argentína tuti belebukik egy ilyen kalandba.
    Egyrészt nem biztos.
    Hogy hogy!? Úgy, hogy azért vannak a hadseregekben drága pénzen tartott stratégák, hogy haditerveket, hadicseleket dolgozzanak ki.
    Na de a veszteségek?
    Mióta forgolódott álmatlanul egy hadvezér is, mert katonái életét kockáztatja!?
    Na de nincs eszközük se!
    Eszköz, eszköz, honnan tudod Te onnan a fotelből, hogy mi a CÉL? /S itt kanyarodunk vissza a bukás fogalmához/
    A cél nem törvényszerűen katonai győzelem. Sőt. Egy kudarc kapóra is jön:
    Belpolitikai válság? Társadalmi elégedetlenség?
    Tereljük el a figyelmet!
    Elbukott a "műszaki hibás" halászhajóról indított kommandós akció a brit eszközök ellen?
    Persze, mert nincs rendes felszerelésünk!
    Arccal a vasút felé, akarom mondani fegyverbe! Izé fegyverkezzünk, hisz a gaz angolok a távolból terrorizálnak minket, röhögnek az arcunkba! Nem hagyhatjuk! Milyen argentin hazafi vagy te, hogy fontosabb az életszínvonalad, mint a haza védelme?

    Aztán a hadsereg vezetői: Mennyire is zavarta a katonákat a Donhoz vezénylő hadvezetést az, hogy nincs még megfelelő ruhájuk se!?
    S Göringet, hogy nem fogja tudni biztosítani a légihidat?
    A tábornokok egyrészt - már csak pozíciójuk, fontosságuk igazolása végett is minden idióta politikusi lázálomra kardotcsapkodva rábólintanak.
    Megoldjuk!
    Másrészt mikor is voltak tisztában - főleg banánszerű köztársaságokban - haderejük VALÓDI hadrafoghatóságával?
    Még a laktanyaparancsnokok se mindig tudják a valóságot, hogy a riadóra kiállított járművek a kapuig már nem jutnának el.
    /Konkrét példa az én sorkatonaságom alatt a "mi" laktanyánkból. A parancsnokunk később a Honvéd Vezérkar főnöke volt./
    Egy ilyen "tudás" birtokában simán elküldi a halálba a katonáit.
    Utána úgyis megmagyarázza. Még kitüntetést is kap.
    Amúgy meg egy latin tábornok ne értékelne győzelemnek egy felrobbantott brit őrbódét? /Amiről aztán később kiderül, hogy terepszínűre festett toitoi./
  • Draken International announced on Nov. 27 that it has acquired 22 Mirage F1M and F1B fighters from Spain.

    These jets were retired in February 2013 and stored in Albacete Air Base, Spain but being sold to Draken in September this year.

    The company said in the press statement that those jets are “the best equipped and lowest time fighters of their kind available to the industry.” The F1s are equipped with an updated Cyrano IVM radar.


    http://www.prweb.com/releases/2017/11/prweb14903127.htm

Ugrás a fórum topichoz