Argentína nem áll túl jól a légierejét tekintve, de most több opció is felmerült a kiöregedő és földön veszteglő A-4AR Skyhawk flotta pótlására.
A közelmúltban számoltunk be róla, hogy a dél-amerikai ország a dél-koreai KAI=Lockheed Martin T-50 Golden Eagle harci változatára, az FA-50 típusra pályázik (az argentin pilóták tesztelték is a típust), most újabb vetélytárs került a kalapba: az Alenia M-346 Master, de mégsem ez a favorizált opció, inkább valószínű, hogy a drága olasz típus helyett használt Dassault Mirage F1 gépeket vásárolnak darabonként 23 millió dollárért (5 éves logisztikai támogatással együtt).
Argentína a Mirage vadászbombázóinak 2015-ös kivonását követően maradt komoly teljesítményű harci gép nélkül, a légtérvédelem kérdésére továbbra sem tudtak megnyugtató választ találni. A gazdasági nehézségekkel küzdő állam már évek óta próbálja kissé ráncba szedni erősen leromlott képességű légierejét – a Mirage-ok utódlása vonalán 5 évvel ezelőtt spanyol Mirage F1-esek kerültek szóba, amiket végül elutasított Buenos Aires és inkább jordán gépekkel kezdett szemezni. Végül ezekből sem lett semmi és 2013-ban ismét előtérbe került a spanyol F1M ajánlat. A Saab brazíliai győzelme után felmerült az is, hogy Argentína is bevásárolna 24 JAS-39E/F vadászbombázót a létesítendő brazil gyártósorról – természetesen az argentinok ellenlábasai, a Gripenben sok mindennel jelen levő angolok gyorsan elintézték, hogy erről szó se lehessen. A közelmúltig IAI Kfir vadászbombázókról tárgyaltak Izraellel, már úgy tűnt, hogy szerződés lesz a dologból, de egyelőre nincs újabb fejlemény az ügyben. Számoltak használt amerikai F-16-osok beszerzésével is, de végül a Mirage típusokhoz képest magasabb üzemeltetési költségek miatt elvetették. Legutóbb pedig használt Mirage-ok esetleges beszerzéséről írt a nemzetközi sajtó.
Olyannyira forráshiány van amúgy a dél-amerikai országban, hogy a légierő állományában csak a legszükségesebb személyek dolgoznak, a többiek munkaidejét komolyan megvágták. Az augusztus 11-én bejelentett és rá egy hétre életbe léptetett intézkedésnek köszönhetően 8:00-tól 13:00-ig dolgozik az állomány, hamarosan pedig a hétfői és keddi napokat is kiadják szabadnapnak.