|

Alakul a közös német-francia Hercules-flotta

Az idei év folyamán több alkalommal is számot adhattunk a német haderőnek a C-130J Super Hercules iránti élénk érdeklődéséről, illetve egy esetleges beszerzés esetén a géppark megosztott üzemeltetéséről. Ennek kapcsán érkezett a közelmúltban bejelentés a német védelmi minisztérium részéről.

Ursula von der Leyern német védelmi miniszter párizsi látogatása alatt Németország és Franciaország között szándéknyilatkozat került aláírásra a beszerzendő gépek közös üzemeltetéséről. Ezzel párhuzamosan az is kiderült, hogy a Bundeswehr hasonló mennyiségű Super Hercules-t kaphat, amint amennyit a franciák rendeltek ezen típusváltozatból: a németek 4, esetleg 6 db gépet terveznek vásárolni az amerikai típusból, míg a franciák 2+2 gépet rendeltek az A400M problémái miatt.

A 250. Lockheed Martin C-130J Super Hercules

A 250. Lockheed Martin C-130J Super Hercules Todd R. McQueen, Lockheed Martin,

Németország az angolokkal és az amerikaiakkal is folytatott tárgyalásokat, ám a legelőrehaladottabb állapotban szomszédjukkal voltak korábban is az egyeztetések. Ebben vélhetően segített az is, hogy mindkét országnak szüksége van olyan tankerre is, ami képes alacsony sebességnél helikoptereket is utántölteni. A mindkét haderő által rendszeresítés alatt álló Airbus A400M pedig ebben a szerepkörben nem igazán jeleskedik. Ráadásul a franciák szintén a C-160 Transall üzemeltetők táborát erősítik, de már régóta üzemeltetik a hasonló kategóriájú Herculeseket is.

Az A400M Atlas körüli problémák mellett a német C-130J beszerzést az is hajtja, hogy az A400M kapacitása bizonyos feladatokhoz egyszerűen túl nagy, emellett méreteiből és súlyából adódóan nem képes minden olyan repülőtérről üzemelni, aminél a Bundeswehrnek dolga lehet – vagy csak problémásan. Gondoljunk például Afrikára.

Az ominózus légi-utántöltés: két F-35C, egy KC-130

Az ominózus légi-utántöltés: két F-35C, egy KC-130 ,