|

A Thales modernizálja a francia Herculeseket és Alpha Jet-eket

A Thales és a Sabena Technics nyerte el a francia Herculesek avionikai modernizálásának megtervezését, előkészítését és megvalósítását. Továbbá a Thales a Dassault csoporthoz tarozó belga SABCA-val karöltve besöpört magának némi Alpha Jet ráncfelvarrást is.

Először nézzük a Hercules részét a hírnek!

A mintegy 40 millió Eurós szerződés értelmében a két cég modernizálja Franciaország mind a 14 C-130H/C-130H-30 teherszállítójának elektronikáját.

A 80-as évek végén beszerzett teherszállítók átfogó elektronikai módosításaira és többek között egységes standardekre hozására a francia légierő bevetési koncepciójának megváltozása, illetve a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (International Civil Aviation Organization) szabályozásai miatt vált szükségessé. A gépek így 2010-től is mindenféle korlátozás nélkül használhatják az európai és nemzetközi légteret.

Francia Hercules
A francia légierő egyik Hercules gépe

A két cég által kidolgozandó új avionikai architektúra először természetesen csak egy gépre kerül telepítve, mint prototípus és majd csak a rendszer jóváhagyása után kerülhet beépítésre a többi gépbe.

A szerződés amellett, hogy tovább erősítette a Thales hazai pozicióját, jó ajánlás lehet a cégnek további, hasonló tenderek elnyeréséhez. Az elkövetkező években mintegy 200 Hercules szorul elektrinikai módosításra.

Most pedig beszéljünk kicsit a kiképzőgépről…

A Dassault csoportba tartozó belga céggel karöltve a Thales 20 Alpha Jet modernizálására kapott felkérést.

A mintegy 20 millió Eurós szerződés egy elektronikai csomagot foglal magában, melynek értelmében HUD kerül az első ülés elé, míg egy másodlagos HUD a hátsó ülésben helyet foglaló hajózó szeme elé. Továbbá Totem 3000 inerciális/GPS navigációs rendszerrel és kapcsolódó kijelzőkkel és vezérlőpanelekkel bővülnek majd a gépek.

Francia Alpha Jet
Egy francia Alpha Jet

A modernizált gépek egy fejlett kiképző rendszert biztosítanak majd a Rafale vagy más modern vadászgépekre történő kiképzés során. A gépek a délnyugat franciaországi Cazaux-ba, a belgákkal közösen üzemeltetett pilótaiskola állományába kerülnek majd.