Jó 2 hónapja, hogy a Boeing olyan nyilatkozatott tett, hogy ha az Egyesült Államok Légiereje nem tart igényt az amúgy éppen szárnycsere alatt álló A-10C gépparkra, akkor ők szívesen segédkeznek a típus példányainak baráti ország számára történő exportjának előkészítésében. Hogy ezen a lehetőségen el kéne gondolkozni, az 1 hónappal később szintén hír volt azzal a megjegyzéssel, hogy korai puhatolózó tárgyalásokat is folytat a Chicago-i székhelyű védelmi vállalat.
Szó se róla, a típus műszaki támogatását az egykori fejlesztőtől, a Fairchildtól megöröklött Boeing részére jó üzlet lett volna, ha a szóban forgó csatarepülőgép élettartam kitolása után további vaskosabb munkálatokhoz jut egy esetlegesen újrahajtóművezést is tartalmazó export révén.
Most azonban megszólalt a típus kivonása mellett mér évek óta kardoskodó USAF is, melynek illetékesei leszögezték, hogy szó nem lehet a Varacskosdisznók eladásáról. Senki részére sem.
Természetesen a Légierő továbbra is azon van, hogy nyugdíjazza a típust és az így felszabaduló anyagi és humán erőforrásokat az F-35 programba helyezze át. Azaz a helyzet változatlan: a még újraszárnyazásra váró gépeken végrehajtandó munkálatokat anyagi megfontolásokból továbbra sem valószínű, hogy leállítják, ám az kérdéses, hogy a Boeing meddig is támogathatja majd az USAf A-10-es flottáját. Merthogy ki tudja meddig lesz aktív géppark.
Ahogy arról korábban írtunk a Kongresszus engedélyezte az A-10 géppark egy részének ún. „Type 1000” lekonzerválását. Az Arizonai Davis Monthan légibázis részeként funkcionáló „Boneyard” területén jelenleg fellelhető 140 A-10 Thunderbolt II közül 21 gép van ilyen, gyorsan reaktiválható, lényegében majdnem repképes állapotban letárolva.