|

Célegyenesben a KAI – Lockheed Martin páros a KF-X tenderen

Bő 1 hónappal a KF-X tender beadási határidejének az egyik szóba jöhető versenyző pályázatának megcsúszása miatti kényszerű kitolása után hétfőn megszületett a döntés: a dél-koreai F-4 és F-5 géppark leváltását célzó KF-X programban a Korean Aerospace Industries a preferált versenyző a Korean Air ellenében.

Fotó: Greg Waldron/Flightglobal

Fotó: Greg Waldron/Flightglobal ,

A beadási határidő február 24-re csúsztatásakor ígérteknek megfelelően még márciusban megszületett a döntés arról, hogy a csökkentett észlelhetőségű vadászbombázót a KAI és külhoni technológiai partnere a vállalattal régóta szoros kapcsolatokat ápoló Lockheed Martin párosa alkothatja meg.

„A fejlesztési tervek, képességek és megjelölt költségek elemzése után a szakértőkből és kormányzati delegáltakból álló csapat a KAI-t választott a favorizált pályázónak.” – áll a Defense Acquisition Program Administration (DAPA) által adott nyilatkozatban, mely ezen felül megerősíti a februári szándékot a győztesnek az év első felében törtnő kihirdetéséről is.

Mint arról mi is írtunk a leginkább talán a Korean Air Lines formájában ismert, most a 2. helyre sorolt Korean Air külhoni partnere az amerikai Boeing, illetve annak európai ellenfele, az Airbus Defense and Space. A Lockheed Martin kifüstölését célzó Boeing – Airbus szövetség mögött az húzódott meg, hogy a Boeing európai technikával helyettesítse azokat a dolgokat, amiket adott esetben nem exportálhatna Koreába az amerikai szabályozások miatt. a Korean Air / Boeing / Airbus trió ajánlata az amerikai vállalat portfóliójába tartozó F/A-18 Super Hornet, egyelőre nem realizálódott továbbfejlesztésén, a Silent Horneten alapult.