|

Csak egy versenyző jelentkezett időre a KF-X programra

A hétfői határidőig csak egyetlen versenyző adta be pályázatát Dél-Korea hazai fejlesztésű 5. generációs gépének fejlesztésére. Azaz a KF-X program kapcsán újra meg kell nyitni a pályázatok beadásának lehetőségét, hiszen egy pályázó esetén a helyi törvényi szabályozás szerint érvénytelen a tender.

A durván 8 milliárd dollár értékű projectre a két rivális, a Korean Air és a Korea Aerospace Industries közül az utóbbi, amerikai Lockheed Martinnal szövetségben álló KAI adta be pályázatát időre. A Lockheed Martin dél-koreai megszorongatására szövetkező Airbus Defense & Space és Boeing által támogatott Korean Air számára ugyanakkor nem sok idő áll rendelkezésére ajánlata véglegesítésére, hiszen a már kedden elstartoltatott 2. körös beadási szakasz beadási határideje február 24-e.

Fotó: Greg Waldron/Flightglobal

Fotó: Greg Waldron/Flightglobal ,

Minden bizonnyal erre nem fog sor kerülni, de a dél-koreai szabályozás alapján ha sort kell keríteni egy 3. körre is és arra is csak 1 ajánlat érkezik, akkor a tender lezárható egy nevező esetén is. A KF-X program eredményhirdetése ugyanakkor egy pár hetes csúszást várhatóan el fog szenvedni, hiszen a DAPA (Defense Aqusition Program Administration – védelmi beszerzésekért felelős iroda) illetékesei korábban úgy kalkuláltak, hogy a február 9-i zárás után márciusra megnevezik a preferált versenyzőt és még az év első felében kiválasztják a győztest.