|

Bemutatkozott a KC-390 – KÉPGALÉRIA

Az brazil EMBRAER repülőgépgyártó vállalat bemutatta első katonai többfeladatú tanker-teherszállító repülőgépét, a KC-390-est.

Október 21-én az EMBRAER Gavião Peixotoban található üzemében ünnepélyes keretek között bemutatásra került a brazil vállalat első katonai többfeladatú tanker-teherszállító repülőgépe, a KC-390-es. A roll-out ceremónián a vállalat alkalmazottain kívül több mint 30 ország meghívottai vettek részt. Az eseményen elhangzott, hogy a most bemutatott első példány a földi teszteket követően még az idén levegőbe emelkedhet.

Az EMBRAER még 2009-ben indította el a többfeladatú teherszállító repülőgép, a KC-390-es fejlesztési programját, melynek célja egy 23 tonna kapacitású masina kifejlesztése volt a C-130 Hercules leváltására és a C-130J Super Hercules konkurenciájának.

A 23 tonnás teherbírású gép rakterébe 7 darab 463L típusú szabványraklap fér el, vagy 6 raklap és 36 felszerelt katona. A megnövelt teherbírású változat kapacitása 26 tonna lesz és elbírja az LAV-25 típusú páncélozott járműveket is, anélkül, hogy a tornyot el kéne távolítani róla. Személyszállító változatban 80 utast vagy 66 deszantost képes fedélzetére venni, míg MEDEVAC feladatoknál 74 hordágy szállítását végezheti.

Forrás: brazil MoD

Forrás: brazil MoD ,

Teljes terheléssel 1380 tengeri mérföldes (2556 kilométeres) hatótávval rendelkezik, míg átrepüléseknél két beépített póttartállyal 4620 tengeri mérföldet (8556 km-t) képes megtenni.

A KC-390 érdekessége, hogy karbantartása a polgári utasszállítókéhoz hasonló módon fog zajlani: 600 repült óránként kerülhet sor az egynapos átvizsgálásra (A-check), illetve tízévente a mélyebb, átfogóbb szervizelésre (C-check).

Forrás: brazil MoD

Forrás: brazil MoD ,

Brazíla 2010-ben kötelezte el magát a típus mellett, de a 28 gépes megrendelésről szóló szerződést csak májusban írták alá. Az első gépet 2016 második felében vehetik át. A legfrissebb hírek szerint a berepülési program befejeztével a két prototípust is átveszi a Brazil Légierő (FAB).

Szándéknyilatkozatok is születtek a típusra, Portugália, Argentína és Chile 6-6 darab, Kolumbia tucatnyi, míg Csehország két gépet venne, de más érdeklődők is feltűntek már. Több nemzet partnerként is csatlakozott a programhoz, az argentin FADEA (Fábrica Argentina de Aviones), a cseh Aero Vodochody és a portugál OGMA is részt vesz majd a gyártásban.

További képek a bemutatóról:

Forrás: brazil MoD

Forrás: brazil MoD ,

Forrás: brazil MoD

Forrás: brazil MoD ,

Forrás: brazil MoD

Forrás: brazil MoD ,

Forrás: brazil MoD

Forrás: brazil MoD ,

Forrás: brazil MoD

Forrás: brazil MoD ,

Forrás: Poder Aéreo

Forrás: Poder Aéreo ,

Forrás: Poder Aéreo

Forrás: Poder Aéreo ,

Forrás: Poder Aéreo

Forrás: Poder Aéreo ,

Forrás: Poder Aéreo

Forrás: Poder Aéreo ,

Forrás: Poder Aéreo

Forrás: Poder Aéreo ,

Forrás: Poder Aéreo

Forrás: Poder Aéreo ,

Forrás: Poder Aéreo

Forrás: Poder Aéreo ,

Forrás: Poder Aéreo

Forrás: Poder Aéreo ,