|

Elkelt az első Hammerhead

A Thai Királyi Légierő szavazott elsőként bizalmat az Piaggio P.180 Avanti II üzleti repülőgépből kialakított felderítőnek.

A fegyvernem parancsnok-helyettese, Sutthiphan Kritsanakhup tábornok szeptember 29-én bejelentette, hogy a Piaggio Aero Industries illetékeseivel aláírták a szerződést egy darab P.1HH Hammerhead típusú, MALE (Medium Altitude Long Endurance) kategóriájú pilóta nélküli repülőgép adás-vételéről, ezzel Thaiföld lesz a típus első üzemeltetője.

Piaggio_HammerHead_Piaggio

A Piaggio és a Selex már több éve dolgozik a P.1HH-n, mely a tervek szerint 16 órán át maradhat majd a levegőben egy feltöltéssel, 13 700 méteres optimális repülési magasságon, 1810 kilogrammnyi hasznos terheléssel. A gép egy sor elektronikai és kommunikációs felderítésre és hírszerzésre (ELINT, SIGINT, COMINT) alkalmas berendezést hordozhat majd, valamint rendelkezik majd elektronikai hadviselési rendszerrel és felderítő szenzorokkal is – utóbbiak értelemszerűen „hagyományos” felderítő bevetéseket teljesíthet. Külső függesztésként pedig további felderítő rendszereket és precíziós fegyverzetet, valamint az ezekhez szükséges célzókonténereket hordozhatja majd.

A fejlesztésből a Selex Electronic Systems nagy szeletet szakított ki: ők felelősek a földi irányító állomások gyártásáért, az ő SkyISTAR rendszerükön alapul a gép bevetésvezérlő rendszere, valamint ők biztosítják a repülésvezérlés és az adatrögzítés hardvereit és szoftvereit és ők biztosítják a Seaspray 7300E fedélzeti lokátort.

A P.1HH demonstrátora 2013. február 14-én végezte el első gurulópróbáját | Forrás: Piaggio Aero

A P.1HH demonstrátora 2013-ban repült először | Forrás: Piaggio Aero ,

Az Avanti II-höz képest egy sor változáson ment át a konstrukció. A legszembetűnőbb a megnövelt fesztávolságú (15,5 m az eredeti 14-hez képest), megerősített, nagyobb felületű és karcsúságú szárny, melynek egy külső szekciója gyorsan és könnyen leszerelhető, ez a Piaggio szerint praktikus, mivel megkönnyíti a földi tárolást és szállítást. A pilótafülke eltávolításával rengeteg hely szabadult fel, ennek legnagyobb részét a megnövelt belső tüzelőanyag-tartály foglalja el, a többit pedig a különféle felderítő, hírszerző és kommunikációs rendszerek. A törzs felső-középső részére, áramvonalas burkolat alá építették be a műholdas adatátviteli/kommunikációs eszközöket, amikkel a vezérlést is végzik, valamint felszereltek két külső felfüggesztési pontot a főfutó mögé, amikre fegyverzet kerülhet.

A Piaggio elsősorban az európai államokat célozta meg a típussal, melyek sorra ismerik fel a felfegyverezhető pilóta nélküli eszközök használatának előnyeit (Nagy-Britannia után Franciaország, Németország és Olaszország), de potenciális vevőként tartják számon az Egyesült Arab Emírségeket is.

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.