Lényegében 1 évvel azután, hogy a dél-koreai illetékesek úgy döntöttek, hogy nekik mégiscsak 5. generációs vadászbombázó kell és köszönik, de mégsem kérnek a „lecsendesített” F-15-ből a tárgyalófelek elérkeztek odáig, hogy elhárult minden akadály annak F-35A beszerzéséről szóló szerződés alírása elől.
Persze a 40 db F-35A beszerzéséről tavaly novemberben napvilágot látott információkon felül túl sok új infó nem érkezett most, de ha más nem is, a korábbi, becsült árcédula megerősítést nyert.
A Defense Acquisition Program Administration (DAPA) szóvivője közölte, hogy az elmúlt 6 hónapnyi, az árról, ellentételezésről, technológiai transzferről folyó tárgyalások lezárultak, a Lockheed Martin 2018-ban kezdi meg a csökkentett észlelhetőségű gépének szállítását a RoKAF részére, mely összességében 7 milliárd dollárjába kerül majd Szöulnak – ami 300 millióval kisebb összeg a tavaly felmerült 7,3 milliárdnál.
A szerződés formális megkötésére a tervek szerint az elkövetkező hetek folyamán kerül majd sor, melyet követően a DAPA szóvivő közlése szerint több száz amerikai mérnök érkezik majd a technológiai transzferrel kapcsolatos szerződésvonatkozások támogatása érdekében.
A DAPA a bejelentés kapcsán megragadta az alkalmat, hogy a dél-koreai fejlesztésű 5. generációs vadászbombázó, avagy a KF-X program kapcsán is bejelentést tegyen: Szöul legalább 120 gépet kíván megépíteni saját légiereje számára a jelenleg Indonézia által 20 százalékban részfinanszírozandó program keretében. A 8 milliárd dollárra taksált fejlesztési programban az év végéig kívánnak döntést hozni az ügybne, hogy a Korea Aerospace Industries, vagy a Korean Air kapja a fejlesztés lehetőségét.