A szigetország tovább bővítené légierejének szállítókapacitását, emellett további légiutántöltő repülőgépeket is vásárolnának.
Az ausztrál védelmi miniszter, David Johnston augusztus 14-én bejelentette a kormány azon dolgozik, hogy az Ausztrál Királyi Légierő (RAAF) számára további Airbus KC-30A (A330 MRTT) és Boeing C-17 Globemaster III típusú repülőgépeket vásároljon, hisz a rendszerbe állított példányokat megelégedettséggel használják a szigetország katonái.
Az Ausztrál Királyi Légierő 5 darab Airbus A330-200-asból átalakított többfeladatú teherszállító és légi-utántöltő repülőgépet vásárolt, melyeket a törzs alatt az Airbus által fejlesztett, fly-by-wire vezérlésű, merevcsöves utántöltő-rendszerrel (ARBS – Aerial Refuelling Boom System) és a félszárnyak alatt egy-egy Cobham 905E hajlékony csöves konténerrel szereltek fel. A típusból 2011-tól kezdve mind az 5 példányt átadták a RAAF számára (a 33. Század kötelékét erősítik a Amberley támaszponton), de két példány jelenleg Spanyolországban segíti a hibák kiküszöbölését és a továbbfejlesztések tesztelését, várhatóan 2015 elején térhetnek vissza a szigetországba.
Az Airbus már 2012 óta igyekszik újabb példányokat eladni Ausztrália számára (10 darab C-295-ös teherszállító repülőgéppel egyetemben), ígéretük szerint amennyiben megköttetik az üzlet, akkor más vásárlók megrendeléséből származó átalakítási munkálatokat is az ausztrálok végezhetik el, így munkalehetőséget adva a kengurus adófizetőknek. (Az Ausztrál Királyi Légierő számára készülő A330-asok KC-30A-vá történő átalakítását a Qantas légitársaság leányvállalata, a Qantas Defence Services végzi el brisbane-i üzemében.)
Az ausztrálok soha nem rejtették véka alá, hogy rettenetesen meg vannak elégedve a Boeing C-17 Globemaster III (becenevén Big Mac) típusú szállítógépeikkel. Olyannyira meg vannak elégedve vele, hogy a 2006-ban vásárolt, majd rekord idő alatt, 2008 januárjára már át is adott 4 gép mellé 2011 nyarán a 2010-es költségvetésből megmaradt pénzmag mintegy feléből, cirka 260 millió dollárból megrendeltek egy 5. C-17-est is, majd 2012-ben újabb példányra adtak le rendelést.
Jelenleg tehát 6 példányt számlál a flotta, de tovább bővítenék a gépparkot. Nem titok, hogy a Boeing a gyártósor életben tartása érdekében „saját szakállára” 12 darab C-17-est gyárt le, remélvén, hogy sikerül majd rájuk vevőt találni a nemzetközi porondon. Ebből a „jóárasított” állományból vásárolnának további két példányt a kengurusok, várhatóan a 2015-ös költségvetési évben.