RAF: amerikai festésminta marad a Rivet Joint-okon

A RAF részéről még 2010-ben született döntés, hogy a nyugdíjazás alatt álló Nimrod R1 SIGINT (Signals Intelligence, rádiós hírszerzés) rendszere pótlására az amerikai RC-135V/W Rivet Joint lesz a nyerő. Az amerikai tanker flottából kivont 3 db, 1964-ban készült, így a 135-ös flottában a legfiatalabbak közé tartozó KC-135R lett az átalakításra kiválasztva.

A nyugdíjazott R1 és R2 Nimrodok mellett közben teljesen terminálva lett a Nimrod vonal, hiszen az alapvetően új gépnek számító Nimrod MRA4 tengerészeti járőrgépnek nem lett jövője a RAF-nál, a megépült sárkányok pedig 2011 elején bezúzásra kerültek. Azaz kizárólagosan az amerikai rendszer fogja biztosítani a korábban hazai megoldás biztosította képességet – ráadásul úgy tűnik, hogy még csak nem is angol, hanem amerikai színekben.

És hogy miért kapja a Rivet Joint szürke-fehér-fekete festését az angolokhoz kerülő 3 sárkány? Nos ennek semmi más oka nincs, mint hogy a cirka 1 milliárd dolláros program költségvetése úgy tűnik nem bírja el a gépek átfestésének költségét… Aminek a RAF által közölt költsége mintegy 3 millió dollár lenne, lévén egy sor teszttel kéne igazolni, hogy az eredetitől eltérő festés nem zavar be a fedélzeti hírszerző rendszereknek. Ezt pedig nem kívánják megfinanszírozni, így a RAF által az Airseeker névvel illetett gépek a klasszikus mintával repülnek majd – természetesen a Royal Air Force felirat és az angol felségjelzés azért felkerült a 2014-ben érkező gépekre.

Első brit RC-135 Rivet Joint | Fotó: aviationweek.com

Első brit RC-135 Rivet Joint | Fotó: aviationweek.com ,

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

HTKA Hírhalom 2019. 2. hét

HTKA Hírhalom 2019. 2. hét

HTKA Hírhalom 2018. 44. hét

HTKA Hírhalom 2018. 44. hét

HTKA Hírhalom 2018. 39. hét

HTKA Hírhalom 2018. 39. hét

Újgenerációs koncepció a britektől

Újgenerációs koncepció a britektől