A Boeing egyik F/A-18F Super Hornet repülőgépe illeszkedő póttartályokkal emelkedett a levegőbe. Az „Ultra Hornet”-nek elnevezett masina szárnyalása sikeres volt.
Bár a sokoldalú típus (szinte) mindenben kielégíti a vele szemben támasztott követelményeket, a US Navy részéről némileg keveslik a Super Hornetek és Growlerek hatótávolságát. A problémára az illeszkedő póttartály (CFT – Conformal Fuel Tank) jelenti a gyógyírt, amely alkalmazása az USAF-nál már bevált az F-15E Strike Eagle és F-16 Fighting Falcon esetében, ezért a tengerészek is mielőbb meg kívánják lépni a rendszeresítését.
A Silent Hornet koncepcióját még 2010-ben mutatták be, s többéves fejlesztőmunkát követően augusztus 5-én az amerikai gyártó St. Louisban található üzeme melletti repülőtérről levegőbe emelkedett a CFT-kkel ellátott Super Hornet. A közel egyórás szárnyalás során funkcionális teszteket hajtottak végre és az alap repülési paramétereket ellenőrizték. A sikeres első repülést követően a tegnapi napon ismét levegőbe emelkedett az átalakított Lódarázs.
A Super Hornetek üzemanyag-kapacitása 16 400 liter tanker konfigurációban. Ebből 4 darab 1800 literes és egy 1200 literes, utántöltőrendszerrel ellátott póttartály, a többi a gép 8000 literes belső üzemanyag-készlete (F/A-18E verzió esetén). Amennyiben a CFT-ket is felszerelik, további (darabonkénti) közel 1000 literes kapacitás áll rendelkezésre.
Eddig öt típus számára fejlesztettek illeszkedő póttartályt; az F-15E Strike Eagle CFT-inek kapacitása 3213.8 liter, az F-16 Fighting Falcon számára készítettek 1703.4 liter naftát bírnak befogadni, a Dassault Rafale két darab 1150 literes CFT-vel büszkélkedhet, a Eurofighter Typhoon számára 1500 literes egységek jutottak, míg a tajvani F-CK-1 Ching-Kuo CFT-inek kapacitása nem ismert.