A Sikorsky bejelentette, hogy megkezdte az S-97 Raider prototípusainak építését. A koaxiális főrotorral és tolólégcsavarral ellátott masina építését az ún. „rapid prototyping” technológia segíti. Doug Shidler, az S-97 program menedzsere elmondta, hogy a prototípus egyes elemei már gyártási fázisban vannak, várhatóan 2013 közepére jutnak el a végső összeszerelésig. Ha minden jól megy 2014-ben mér meg is kezdhetik az S-97-es tesztelését.
Az S-97 Raider az X-2 demonstrátorral szerzett tapasztalatok alapján készül, utazósebessége külső függesztményekkel 220 csomó, míg aerodinamikailag tisztán 235 csomó is lehet, maximális sebessége pedig elérheti a 245-250 csomót is. A koncepció hasonló az orosz Mil Mi-24-hez: a típus egyszerre képes nagy mennyiségű fegyverzet hordozására és precíziós csapásmérésre, valamint a deszanttérben katonák szállítására.
A US Army által a Bell OH-58 Kiowa Warrior leváltására kiírt AAS (Armed Aerial Scout) tenderre szánt masina fejlesztését 75 százalékban a Sikorsky fedezi, a maradékot egyéb beszállítók és kutatóintézetek állják. Az S-97-ből első körben két prototípust építenek. Az egyiket General Electric T700 hajtóművel látják el, a másikat pedig a még készülőfélben lévő, 1720 kW teljesítmény leadására képes ITEP-el (Improved Turbine Engine Programme).
Shidler elmondta, az X-2 tapasztalatait nem csak az S-97-esnél hasznosítják, hanem a JMR/FVL (Joint-Multi Role/Future Vertical Lift) projekt során is, melynek célja egy nagy sebességű, többfeladatú, közepes szállítóhelikopter kifejlesztése, emellett dolgoznak egy C-130 méretű helikopteren is, mely két tolólégcsavarral és axiális főrotorral rendelkezik majd.
Remélem nem lesz olyan problémás szerkezet mint a V-22 Osprey. Mindenesetre a teljesítménye impozáns.