|

Svédország az AW139-es mellett tette le a voksát

A Sjöfartsverket, azaz a Svéd Tengerészeti Hivatal kutató-mentő (SAR) feladatkörben rendszeresíti az angol-olasz gyártó sokoldalú forgószárnyasát.

A svéd kutató-mentő szolgálatért felelős szervezet jelenleg 12 darab Sikorsky S-76C+ típusú helikoptert lízingel kutató-mentő és légimentő feladatra, melyeket a Norrlandsflyg AB vállalat biztosít. A szerződés 2013-ban jár le, ezek pótlására 7 darab AW139-est vásárolnak az AgustaWestland vállalattól a hírek szerint 800 millió svéd korona (121.63 millió USD) értékben. Az új gépek 2013 közepétől folyamatosan váltják majd le a jelenlegi flottát, az utolsó gép várhatóan 2014-ben állhat szolgálatba. A tervek szerint továbbra is 5 bázisról (Ronneby, Visby, Göteborg, Norrtälje és Umeå) adnak majd non-stop készültséget az év minden napján.

Az AW139-est sokfelé alkalmazzák kutató-mentő szerepkörben | Fotó: AgustaWestland ,

Az üzletkötés tényét október 16-án jelentették be hivatalos közleményben, mely az ellenzéki pártokban nyilvánvalóan felzördülést keltett. A legtöbben azt kifogásolták, hogy bár a Svéd Fegyveres Erők jelentős méretű helikopterflottával rendelkezik (Eurocopter AS 332 Super Puma, NHI NH90, Agusta A109, Sikorsky UH-60M Black Hawk), mégsem ezeket használják kutató-mentő feladatokra.

11 hozzászólás “Svédország az AW139-es mellett tette le a voksát”

  1. szabszi:
    Nem itt van a rossz vélemény, a megrendelők közt.
    Legutolsó hír, hogy a norvégok a megrendelt NH90-ek helyett inkább MH60R-t vesznek a tengerészetnek. Ausztrália, Új-zéland, Hollandia, Németeország, Portugália szintén nem túl elégedett. Utóbbiak szintén esélyes, hogy lemondanak róla. Kenguruk leállították a típus repüléseit egy időre, mert nagyon nem stimmelt vele valami.

  2. „Terminator szerint:
    2012. október 22. hétfő @ 16:52

    Az NH90-ről a rossz vélemény azért alakult ki, mert a németek nyilvánosságra hozták hogy milyen sok bajuk van a típussal és a hollandok is évek óta küzdenek a szolgálatba állítással.”

    Helyesbítek: Az NH-90-ről azért alakult ki rossz vélemény mert egy kurva drága RAKÁS SZAR ami mellesleg nem tud és nem is fog tudni semmivel se többet felmutatni mint amit majd levált pár helyen, vagy a konkurencia hasonló gépe ami már vagy 30 éve a piacon van! Nem hiába került ki egy 103oldalas fikázás a gépről egy fejlesztő országban (az már jelenthet valamit)! Amikor egy 20 pár éve fejlesztés alatt álló gép még mindig olyan alapvető problémákkal küzd hogy a paraszt alatt beszakad a padló akkor sztem nincs miről beszélni! Jah és ez mind a mocskos nagy zsetonért! Húzzák a f×szukra a fejlesztő mérnökök akiket sztem az Etióp mérnöki karon képeztek!

  3. „btw, en offline magazinban olvastam, hogy teljesen odaig vannak az nh90-ert”

    A sajtó sok mindent leír, különböző érdekek mentén. A svédekl egyébkjént részesek a gyártási programban, náluk készül az összes NH90-es komplett orr része. Muszáj jót írnai róla. Nézz egy kicsit utána. Méregdrága, tízből nyolc üzemeltető szidja, már többen lemondták a beszerzését. Noha több mint 700 darabra van szerződés, eddig csak töredéknyit vettek át és nem azért, mert nem volt gyártási kapacitás.

  4. Egy ekkora gyártó, aki nem is most kezdett kávédarálót gyártani, hogy ronthatta el ennyire? Túl sok volt az elvárás a géppel szemben? Vagy annyi sok új technológiát, fejlesztést dobtak bele, hogy egy ennyire járatlan útra tévedtek?

    Kb. a Sierra árában van, de lehet, hogy egy Romeo is kijönne belőle.