|

Dél-Afrikára is hajt a DCNS

A Dél-Afrikai Köztársaság haditengerészete legutóbb 2010 decemberében került érdemben szóba, mikor is azon terveikről lehetett olvasni, melyben 2030-ig modernizáláson, megújításon esne át a flotta. Ezen tervek része 3 OPV, azaz a partoktól messzebb is vígan tevékenykedni tudó járőrhajó beszerzése is, melynek kapcsán a DCNS természetesen mint potenciális szállító jön a képbe. Lévén a francia vállalat az elmúlt években keményen dolgozott azon, hogy a korábban számára idegen kategóriába is betörjön. Ennek megtestesülése a Gowind-osztály, melyben jelenleg 4 különböző méretű és képességű korvettet kínál a francia gyártó – de természetesen lehetőség van egyéni igények szerinti módosításokra is.

Demózás célzattal a DCNS 1 korvettet épített meg, amit úgymond ingyen és bérmentve a Francia Haditengerészet részére bocsátottak a 2012-2015 közti időtartamra. Ami persze ez mindkét fél számára kedvező, hiszen a DCNS így egy jelentős haditengerészet által letesztelt portékaként promótálhatja termékét.

A Francia Haditengerészetnek történő átadásakor. | Fotó: DCNS ,

A L’Adroit névre keresztelt OPV amúgy az idén májusban hajózott ki első éles feladatára a Földközi-tengerre, majd némi szünet után augusztus 6-án indult útnak Afrika partjainak, még konkrétabban Cape Town irányába. A 10 hetesre tervezett úttal a DCNS szándéka a hajóosztály azon képességének prezentálása, hogy mindenféle újratöltés nélkül képes 3 hétig tevékenykedni, mely alatt akár 8 000 tengeri mérföldet is a háta mögött tud hagyni. A Toulonból kihajózó korvett augusztus 13-16 között Dakar kikötőjében vett látogatást, amit követően megkezdte a kontinens déli csücske felé vezető, mintegy 4 500 tengeri mérföldes útját, melyre 19 napot ütemeztek be a gallok.

A L’Adroit belső tereinek elrendezése – a hangárban egy 5 tonnás könnyű helikopter fér el, míg a helipad alkalmas akár 12 tonnás forgószárnyasok – pl.: NH90 – fogadására is. DCNS,

A DCNS sajtóanyagai alapján a francia OPV-t szeptember 5. – 9. között leshetik meg potenciális vevői Cape Town kikötőjében. A francia vállalat afrikai stratégiája az, hogy először Dél-Afrikának próbálja eladni a hajóosztályt, utána pedig megpróbál szerezni egyéb afrikai vevőket is, az India számára is ajánlott hajócsaládnak. A dél-afrikai tervei kapcsán még a tavalyi év folyamán együttműködési megállapodást hoztak tető alá a helyi Nautic Africa hajógyárral a Gowind-osztály reklámozására és építésére a dél-afrikai, illetve a szubszaharai régió hasonló lehetőségeinek kiaknázására.

8 hozzászólás “Dél-Afrikára is hajt a DCNS”