A svéd állami rádió (Sveriges Radio – SR) által sugárzott összeállításból kiderül, a következő években több milliárd koronás megszorításokkal kell szembenéznie a svéd haderőnek, amennyiben a kor kihívásainak megfelelő szinten akarja tartani a technikai eszközök minőségét.
Ahogy arról a HTKA is beszámolt, a Saab megtette ajánlatait a svéd katonai vezetőség felé, a védelmi minisztérium pedig már a költségekkel sakkozott. Nos, úgy tűnik, hogy hiába biztosít a kormányzat a vártnál több pénzt a fejlesztési program számára, a projekt költségei is másznak az egekbe, így a megszorításokra is szükség lesz. Az eredeti elképzeléseket némileg túlszárnyalva a fejlesztésre költségekre költendő összeget januárban már 4.7-4.8 milliárd dollár környékére saccolták, de jelenleg úgy tűnik, hogy még ennél is többe, 5 milliárd dollárt is meghaladó összegbe kerülhet mindez.
Mindez már csak azért is nőni fog, mert a Svéd Fegyveres Erők részéről figyelmeztettek, még további integrációs és fegyverrendszer-fejlesztési munkálatok szükségesek a típuson a következő években, ami tovább növeli majd a költségeket.
A leközölt interjúban elhangzott, hogy a típusváltásra/modernizációra szükség van, mert korszerű légierőt szeretnének fenntartani 2020 után is, és tartani akarják a lépést a világ különböző pontjain folyó fejlesztésekkel. Emellett azonban a haderő részéről figyelmeztettek, nem minden áron kell meglépni mindent.
A Svéd Fegyveres Erők nem kívánták kommentálni a rádióban leközölt hanganyagot.
Tudom, hogy nem ide tartozik, de már elég sokszor olvastam, hogy senki nem szólt, így nem is tudtak róla:
http://www.programturizmus.hu/tdestination-murepulo-vilagbajnoksag.html
Akiknek van szabadideje és viszonylag közel is van, annak irány Nyíregyháza. Lesz Gripen bemutató is, legalábbis a nagy poszter szerint, ami a városban van kifeszítve. Az idő is jónak ígérkezik…
Aki nem akar kimenni a reptérre, az menjen be a fősulira, feléve ha nyitva lesz a „B” épület és be lehet menni… A „hernyó” és a sportpályák felé néző oldalakon, szinte páholyból lehet nézni a bemutatókat. Fényképezés szempontból viszont kell egy jó obi és talán egy állvány is.
Aki kimegy a reptérre és nem autóval érkezik, azt az 1 autóbusszal tud kijutni, az 1A nem jó, mert csak a KGST piacig közlekedik:
http://www.szabolcsvolan.hu/szforg/nyiregy/1-1a.htm?v
Értem én, hogy hazai ipar, de 2020-ban mit akarnak egy nem csökkentett észlelhetőségű géppel?
Azt, amit mások a hasonló 4+ generációs gépeikkel, amelyek akkor még javában üzemelni fognak.
Janaj:
2020-ban szerintem még boltok polcain ott lesz az SH (Block ki tudja mennyi), a Rafale, az EF bőségesen. Azok is „csak” 4+++ gépek. Szóval lehet helye szteroidozott Griffnek.
Janaj!
Légy nyugodt, a nyolcvanas években szolgálatba állított típusokhoz viszonyítva a SG igencsak csökkentett észlelhetőségű.
Jelentem nyiregyi vagyok és megyek lefilmezem a gripent a lehetőségeimhez mérten :-D
Jöttek és mentek…