|

Továbbfejlesztik a C-295-öst

Úgy látszik az EADS vezetősége továbbra is lát újabb lehúzható bőrt a C-295 típusú teherszállító gépen, most ugyanis hajó elleni rakétákkal látnák el a típust.

Az Airbus Military nevével fémjelzett típusból már van tengerészeti járőrgép, ám az jelenleg csak az Mk 46 típusú torpedók alkalmazására képes. Miguel-Angel Morell, a vállalat főmérnöke nemrég bejelentette, hogy az MBDA által fejlesztett és gyártott Marte hajó elleni rakétát tervezik integrálni a típus fedélzetén, mely ugyanarra az indítóra lesz függeszthető, mint a jelenlegi vasököl. A kalózkodás újbóli elterjedésével szükség is van az új fegyverre, mely repülési tesztjeit augusztusban tervezik megkezdeni. Először csak súlymakettel repül majd a gép, majd az aerodinamikai tesztek első szakaszának végeztével sor kerül a fegyver indítására is. Ha minden jól megy, akkor már idén befejeződhet az engedélyezési folyamat és alkalmazásra kész lesz a rendszer.

Útnak indított torpedó | Fotó: Airbus Military ,

Más fejlesztést is terveznek a típuson, a Lockheed Martin C-130NG-je után úgy tűnik, hogy a katonai szektorban is „divatba jöttek” a wingletek, ugyanis az Airbus Military is megkezdte a szárnyvégfülek C-295-esen történő alkalmazásának tesztelését. A szárnyvégi elemek már a légtér-ellenőrző verzió szélcsatorna-makettjén is látszottak már, ám a demonstrátorra nem szerelték fel.

Az indukált ellenállást csökkentő aerodinamikai megoldással ellátott tesztgép 2013 elején emelkedhet a levegőbe. A várakozások szerint nő majd a típus felszállás és emelkedés közben mutatott repülési teljesítménye, csökken a légellenállása, így a fogyasztása is. A cég tájékoztatása szerint a wingleteket a már szolgálatban álló példányok is gond nélkül megkaphatják.

A légtér-ellenőrző makettjén már látszódtak a wingletek ,

További fejlesztés a szemmagasságú kijelző (HUD) és a fedélzeti semlegesgáz-generátor rendszer (OBIGGS) rendszer is. Utóbbit a szárnytartályokba építik majd be és növeli a típus túlélőképességét is. A rendszer földi tesztelését már megkezdték, az első repülésre az idei év utolsó negyedében kerülhet majd sor, míg a HUD-dal szerelt példány légi próbáira jövő év közepéig kell majd várni.

Az EADS nem áll le a C-295-ös (és a kisebb méretű C-235-ös) fejlesztésével, folyik a csatarepülőgépnek szánt változatok tervezése, emellett légi harcálláspontot is kialakítanának a nevezett gépekből.

7 hozzászólás “Továbbfejlesztik a C-295-öst”