|

Új légtérellenőrzőt mutatott be az EADS!

Nagyszabású kampánysorozatba kezdett az EADS, melynek nyitányaként egy meglepő és felettébb érdekes tervet mutatott be tegnap az európai konzorcium.

Sokak számára nem ismeretlen a spanyol CASA nevével fémjelzett C-235 típusú szállítógép továbbfejlesztésével létrehozott C-295-ös típus. Az európai gépből készült már számos olyan verzió, mely különleges képességekkel van felruházva, azonban az EADS a sokadik bőrt is lehúzza az európai teherszállítóról és légtérellenőrző repülőgépet csinál belőle.

Egy befényképezett grafika ,

Az EADS tehát fogta a C-295-ös sárkányát és rápakolt egy pofás tányérantennát. A terv szépségét jelzi, hogy a neves AviationWeek portálon nyitott bejegyzés a nem túl hízelgő “Airbus Military C295 AWACS: Will It Take Off?”, azaz a “Fog ez repülni?” címet kapta.

Az EADS tájékoztatása szerint egy három hónapos kampányprogram keretében kívánják bizonyítani, hogy a koncepció életképes. Ennek érdekében az érdekes párosítás méretarányosan (1:12) kicsinyített másával már jóideje lefolytatták a szélcsatorna-teszteket a holland DNW létesítményében. Két konfigurációt is teszteltek (winglettel és anélkül), továbbá számítógépes szimulációk próbálgatták a radardóm optimális helyét és beépítési szögét. A program még 2010 második felében indult és annyira előrehaladott állapotban van, hogy az Airbus Military spanyolországi üzemében május 17-én a kijelölt tesztgép gerincére sikeresen felerősítették a közel 6 méter átmérőjű radarantennát. Az érdekes konstrukció várhatóan még a hónap vége előtt levegőbe emelkedik.

A légtér-ellenőrző makettjén már látszódtak a wingletek ,

“Szeretnénk látni, hogy milyen aerodinamikai hatásokat okoz a felerősített radardóm, így milyen változtatások szükségesek a sárkányszerkezeten vagy a kormányszerveken, valamint meg kívánunk győződni arról, hogy a rendszer működtetése milyen hűtési és áramellátási igényeket támaszt.” – nyilatkozta a program vezető mérnöke, Miguel-Angel Morell Fuentes.

Elmondta, hogy a gép radarja 360 fokban pásztázhatja a környező légteret, miközben a fedélzetén 4-6 operátor figyeli majd a kijelzőket. A gép járőrözési idejét 7-8 órára becsülik. Egyelőre még nem döntötték el, hogy milyen típusú radar kerül a kerek burkolat alá, azonban ha beválik, akkor belevágnak egy nagyobb légtérellenőrző gép megalkotásába is, az Airbus régóta tervezi az A319-es vagy az A320-as ilyen célú átalakítását.

13 hozzászólás “Új légtérellenőrzőt mutatott be az EADS!”

  1. Hát persze, egyelőre örül Spanyolország, ha nem rántja magával az egész EU-t olyan anyagi helyzetben van, tényleg hatalmas ország és nagyon sok pénzbe fog kerülni a megsegítése és nincs egyedül !
    Visszaút meg nincs a megsegítés elől, mert az ellentétes lenne az eurozóna és az pro-européer gondolattal.

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.