|

Lezuhant egy Strike Eagle

Közel egy héttel a szaúdi baleset után az Amerikai Egyesült Államok is elvesztett egy F-15-öst, mégpedig egy Strike Eagle-t az Egyesült Arab Emírségekbe telepített gépek közül.

Az USAF 366. Vadász századának kötelékébe tartozó, a Mountain Home támaszpontról áttelepített, F-15E Strike Eagle típusú vadászbombázó a Perzsa-öböl partvidékéhez közel május 3-án, helyi idő szerint 11 óra 30 perckor csapódott a földnek egy gyakorlórepülés végrehajtása közben.

A kétfős személyzet sikeresen katapultált, a kiérkező kutató-mentők kórházba szállították őket, állapotukról és személyazonosságukról egyelőre nincs információ. Az amerikai illetékesek elmondták, egyelőre ismeretlen számukra a baleset oka, vizsgálatot indítottak az eset előzményeinek feltárására.

Az elmúlt két hónapban ez a harmadik vesztesége a típusnak, március 28-án szintén egy amerikai F-15E vesztett oda Afganisztánban, míg április 28-án egy szaúdi F-15C zuhant le.

11 hozzászólás “Lezuhant egy Strike Eagle”

  1. Igen, ez valóban javíthatónak tűnik, de ne felejtsük el, hogy nem 1 kép alapján kell megítélni a gép állapotát. A mai világban a költséghatékonyság a kulcsszó. Hiába javítható egy új géphez képest nevetséges áron pl. 10 millióért, nem biztos, hogy belefér a keretbe.

  2. Az, hogy a gép külsőre így néz ki az nem mondja meg, hogy a becsapódás mekkora erővel történt. Az IAF gép leszállás közben tört össze. A hír szerint ez meg repülés közben fogott valamikor ilyen csúnyán talajt. Ha akkor a gyorsulások túl nagyok voltak, akkor lehet, hogy nem túl sok használható marad a gép burkolata alatt.

  3. Ez nem az a kép lehet, ami a mostani balesetről készült. Szerintem ez az évekkel ezelőtti balesetről készült, amikor Angliában járt pórul egy E…
    A perzsa öböl partvidéke nem hiszem ennyire zöld lenne. Bár lehet, hogy tévedek…De szerintem ez a kép Angliában vagy az USA-ban készült,s nem a sivatagban.

  4. Épp kérdezni akartam, hogy ez a kép nem-e csak illusztráció. Mintha a pilóta sisakja lenne a gép előtt, holott feltehetően azok jóval messzebb értek földet a géptől. A gép orra nejlonnal van letakarva, mintha valaki gyorsan védené a megmaradt alkatrészeket. Ami még furcsa az a rakéta a póttartály fölött. Létezik ilyen, hogy póttartály-rakéta kombó egy függesztésen?

  5. Ez az az eset, mikor az egyik főfutó nem fordult a helyére nyitáskor(a faladási irányra merőleges maradt) és emiatt letért a pályáról. Ebből több baleset is volt, valamelyik AS-ben volt róla cikk még régebben(2008-tól érdemes keresni).

  6. @beta

    Már az F-4-en is így volt lehetséges a fegyverfelfüggesztés. A két winder a szárny belső fegyvergerendája felett volt. A gép emszméletlen űzerőt volt képes magával cipelni, más kérdés, hogy tolóereje nemigen volt hozzá. Ez konkrétan mit jelentett?

    Légiharc konfigban vihette a 4+4 lh. rakétát és 3 pótost (2×370 + 600 US gal) is úgy, hogy két függesztő gerenda még üres is volt a winderek alatt.

    Csapásmérésen ezt az jelenette, hogy a teljes légharc fegyverzet és két pótos mellett is elvihetett 6 Mk-82-öt CL ponton és még 3+3 darabot winderek alatt. A nagyobb hatótáv estén a 3 db pótos és 3+3 Mk-82 is lehetséges volt. Persze a légellenállás ilyenkor elementáris volt.

    Vietnámban játszottak olyat, ahol nem volt légvédelem, hogy minden pontra felrakták az összes bombát. Ez 6 db CL, 3+3 db a winder alatt és forrástól függően a külső függesztőn 3 vagy 6 db. Soha nem tudtam egyértelműen kideríteni, hogy oda mennyi fér fel. Szerintem úgy is elméleti a kérdés, mert a 12 db Mk-82 és a rakéták léglellnállása akkora, hogy a két szárnypótos nélkül max. Izrael tudta volna használni a kis távolságok miatt.