Persze nem arról van szó, hogy a thai katonai vezetés a légierő Griffjei után a kis repülőgép-hordozójukon is Gripeneket szeretne látni… Annál inkább igényt tartanak a svéd elektronikára.
Amiből talán már sejthető, hogy a Saab AB a Thai Királyi Haditengerészet HTMS Chakri Naruebet nevezetű, a maga 11 500 tonnás vízkiszorításával a világ legkisebbjének számító repülőgép-hordozójának elektronikai megújítását és képességnövelését végzi majd. A nem kimondottan kihasznált thai repülőgép-hordozó nagyon hasonló csomagot kap, mint a haditengerészet kínai eredetű, de nyugati elektronikával és fegyverzettel felszerelt 2 Naresuan-osztályú fregattja. Ezáltal a thai katonai vezetés újabb hadihajója számára szerzi be azon rendszereket, melyekkel fokozhatják a Gripen és a Saab légtérellenőrzőjének beszerzéséből származó előnyöket.

Ezen a 2001-es fotón az 1997-ben hadrendbe állított HTMS Chakri Naruebet és az azóta már kivont USS Kitty Hawk látható ,
A 2012-2015 közti intervallumról rendelkező szerződés értelmében a fentebb említett fregattokhoz hasonlóan a thai repülőgép-hordozón is megjelenik a svédek 9LV Mk4 típusú harci vezetési rendszere, illetve a Gripenek és a Saab 340 légtérellenőrző gépekkel történő biztonságos kommunikációt lehetővé tévő adatátviteli rendszer.
„A Saab tovább erősíti kapcsolatát a Thai Királyi Haditengerészettel a zászlóshajó C2 rendszerének modernizálása által. A Saab immáron a haditengerészet 3 hadihajóján van jelen, melyek képességei a Thai Királyi Légierő Gripen és Erieye gépeivel történő összekapcsolás által hatékonyabban használhatóak ki.” – áll a helyzet összegzéseként a Saab AB sajtóanyagában.
A piszkos anyagiakról nem esik említés – ám a 2 Naresuan fregatt esetében a CEROS 200 tűzvezető rendszerrel, illetve a Saab SEA GIRAFFE radarral is megspékelt csomag 454 millió svéd koronás összegbe került. (Ez esetben a kivitelezés 2011-2014 amúgy.)