A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
A Boeing március 12-én 12.5 millió dolláros megrendelést kapott 1116 darab LJDAM-kit leszállítására. Az első példányok átadását még áprilisban megkezdik, az utolsó átadását 2013 februárjáig kell elvégezni.
—-
Az AgustaWestland leszállított két darab AW139-est az Egyiptomi Légierő számára. Az Amerikában gyártott példányokat kutató-mentő szerepkörben alkalmazzák majd.
Zambia légiflottája is gyarapodott a héten, 8 darab K-8T típusú kiképzőgépet vehettek át az afrikai ország illetékesei. Ezen példányokkal 15 gépre nőtt a zambiai K-8-asok mennyisége.
—-
Az ország méreteihez képest eddig is aránytalanul erős Szingapúri Légierő tovább növelte képességeit, lévén hogy bevethetővé vált az első G550-AEW légtérellenőrző és irányító repülőgép. A hadrafoghatóságot fél évvel a 4. példány tavaly októberi átvétele után érték el, nyilatkozta az esemény céljából rendezett ceremónián a városállam védelmi minisztere, Dr. Ng Eng Hen. A típus 200 tengeri mérföldes – 370 km-es – felderítési hatótávolsága bőven megfelel a kisméretű államhoz, így veszély esetén hamarabb tudják riadóztatni a vadászgépeket vagy a földi és vízi egységeket, csökkentve ezzel a reagálási időt. A 4 példány az RSAF (Republic of Singapore Air Force) 111. századának állományában üzemel.
—-
A US Army döntést hozott a Beechcraft C-12 Huron típusú szállítógépek leváltásáról. A 117 példányban szolgálatban álló típus ugyanennyi darabszámú új fejlesztésű géppel tervezik leváltani az FFWUA (Future Fixed Wing Utility Aircraft) program keretében.
Az évekig tartó csúszások ellenére az Airbus közepes szállító programja úgy tűnik végre teljesen sínre került, hamarosan a típus sorozatgyártását is beindítják, az első megrendelő aki átveheti a gépeit a Francia Légierő lesz 2013 elején. A sorozatgyártás közeledő beindításának jele, hogy a típus hajtóművének kifejlesztésére és gyártására létrehozott Europrop International (EPI) hamarosan átadja az első sorozatgyártású TP400-D6-os erőforrást. Az első sorozatgyártású példányt már összeszerelték Münchenben, hamarosan átszállítják Berlinbe ahol elvégzik a tesztelését, innen Sevillaba kerül ahol végre beépítik az első francia A400M-be.
Az első sorozatgyártású hajtómű építése közben a típus tesztprogramja tovább halad, a prototípusok szárnyai alá négyesével felszerelt hajtóművek már 10 000 repült órán vannak túl, és eddig semmilyen komolyabb meghibásodás nem lépett fel ami a fejlesztést hátráltatná.
—-
Malajziában folyik a MiG-29N leváltására kiírt tenderre beérkezett ajánlatok kiértékelése. A 7 gyártótól kapott ajánlatokat a védelmi minisztérium több szempont alapján vizsgálja, többek között hogy az adott típus alkatrészeinek mekkora aránya készülhetne a dél-ázsiai országban, és hogy a technológiai átadás milyen mértékben valósulna meg. Jelenleg még nem döntötték el melyik gyártó ajánlatát fogadják el, de a védelmi miniszter szerint erre hamarosan sor kerül.
Az olasz Avio és a német MTU Aero Engine hajtóműgyártó vállalatok nemrég bejelentették, hogy közös erővel fejlesztenek erőforrásokat MALE (Medium-Altitude, Long-Endurance – közepes magasságú, hosszú őrjáratozási idejű) kategóriájú UAV-k, UAS-k és UCAV-ek számára.
—-
Az IAI (Israel Aerospace Industries) eladásra kínálta Németország számára a Heron TP pilóta nélküli repülőgépet, miután az EADS leányvállalata, a Cassidian felfüggesztette a Talarion fejlesztési programját. a Luftwaffe már használja a Heron 1-est Afganisztánban és a hadsereg is kért már információkat a típus legnagyobb változatáról. Berlinben verseny készülődik, a Talarion kiesésével is igényt tartanak egy MALE kategóriájú UAV-re, a Heron TP várhatóan a General Atomics által gyártott Predator B-vel kell megküzdenie a megrendelésért.
A BAE Systems leszállította a RAF számára az első, Tornado GR4-esek pilótáinak szánt sisakkijelzőt, mellyel jelentősen nő a típus harcértéke.
—-
Az USAF megkezdte az elnöki magángépek, a VC-25-ösök leváltásának előkészítését. A Boeing 747-ason alapuló masinát a Jumbo Jet legújabb verziója, a B747-8 Intercontinental válthatja. Az új típus fedélzetén számos érzékeny kommunikációs és szenzorrendszert kell integrálni, amennyiben döntés születik a rendszeresítésről az átalakítási munkálatok 2019 körül kezdődhetnek és az évtized végére szolgálatba kell állnia, hisz a jelenlegi két VC-25-ös élettartama várhatóan addig tart ki.
—-
Április 8-án, helyi idő szerint 12 óra 27 perckor, röviddel felszállás után hajtóműhiba miatt lezuhant a Bangladesi Légierő egyik Aero Vodochody L-39ZA Albatros típusú kiképzőgépe. A balesetben az egyik pilóta életét vesztette, a másik sikeresen katapultált és mentőhelikopterrel kórházba szállították.
—-
Szerbiában bemutatták az Utva repülőgépgyár, Szerb Haditechnikai Intézet és az SDPR vállalat által kifejlesztett új, Karvaly (Kobac) névre keresztelt, turbólégcsavaros kiképzőgépet. A felfegyverezhető masina maximális sebessége eléri az 550 kilométeres óránkénti sebességet. A prototípus felszállására várhatóan 2013 első hónapjaiban kerül sor.
A JSF program történetében újabb mérföldkő érkezett el, ugyanis az F-35 Lightning II egyik példányának fedélzetéről leoldották az első bombát. A BF-3 jelzésű F-35B azonban nem repült, a tesztet „laboratóriumi körülmények között”, egy erre kialakított hangárban végezték. Az 500 fontos (~226.796 kg) „buta” bomba a várt adatok alapján vált le a fegyvertér pilonjáról. A további tesztek folyamán ugyanezt végigpróbálják a lézervezérlésű GBU-12, a GBU-32 JDAM és az AIM-120 AMRAAM típusú fegyverekkel is.
Kapcsolódó hír, hogy az izraeli F-35-ösök fedélzetén számos hazai fegyver integrációját elvégzik majd. Ebben benne van a fejlesztés alatt álló újgenerációs légiharc-rakéta, valamint a Rafael és a Raytheon közös gyermeke, a Stunner rakéta légi indítású változata is.
—-
A Francia Hadsereg EC120B típusú kiképző-helikopterekből álló légiflottája elérte a 30 000 repült órát. A Tiger harcihelikopter előtti lépcsőt jelentő típus digitalizált „üveg” pilótafülkével rendelkezik.
—-
Az ausztrál DSTO (Defence Science and Technology Organisation) átfogó kísérleteket végzett a világ hadseregei által használt egyenruhák láthatóságával kapcsolatban, 18 különböző kamuflázsú ruhának mérték a vizuális, UV, infravörös és elektromágneses rejtőzködő képességét. A jelenlegi információk alapján a NATO által használt kamuflázs igen előkelő helyen végzett az ausztrál rangsorban, azonban még nem hozták nyilvánosságra a ruhateszt eredményét.
—-
Irán védelmi minisztere bejelentette, hogy munkálatokat folytatnak az orosz Sz-300-as légvédelmi komplexum hazai változatának létrehozására. A Bavar 373 jelzéssel emlegetett rendszer állítólag jobb képességekkel rendelkezik, mint a 2007-ben vásárolt 5 darab Sz-300PMU-1-es.
—-
Közreműködött: Eagle
Izrael kapcsán egy féloff kérdésem lenne. A Derby légiharc rakétát végülis gyárották nagyobb számban és rendszerbe állították? Vagy az IAF is maradt inkább az AMRAAM-nál?
„A jelenlegi információk alapján a NATO által használt kamuflázs igen előkelő helyen végzett”
Minden NATO orszag mast hasznal. Akkor most melyik is?:)
Egy mai hírecske kínából:
Közös hadgyakorlatot tartanak a ruszkikkal:
http://china-defense.blogspot.com/2012/04/orbat-naval-cooperation-2012.html
A tengerész J-15 ből már több példány is repül:
http://china-defense.blogspot.com/2012/04/orbat-naval-cooperation-2012.html
551-553-555-556 oldal számúakat lehet látni.
Off mi lehet a videón egy UAV vagy egy robotrepülő ?http://tv.sohu.com/20120423/n341374476.shtml
És már vannak videók a valós hadgyakorlatról is http://tv.sohu.com/20120423/n341362423.shtml (ha vége a videónak ne zárjátok be vagy nyissatok meg másikat automatice betőlti a következőt a témába)
Érdekes lett volna, ha a Varjagot is kiküldik:)
Breaking News!
Felvidéki diverzánsaink jelentése szerint a kora délutáni órákban (13:25 körül) Zvolen városka felett egy füstölő hajtóművű utasszállító szállt el nagyon kis magasságban. Az informátor becslése alapján (50m) nem tudom vajon elérhette e a kb 8 km-re északra lévő Sliac Airport 2340 méteres kifutóját. A gép átrepülése után katonai helikopterek jelentek meg a környéken, de amint pontosabb infohozt esetleg képekhez jutunk itt lesz az oldalon!
Megy a Varyag is teggnap már felkészítették van videó is rólla rákeresek (érdekes vólt számomra hogy a felszállófedélzetet úgy mossták hogy a fedélzeten nyíllásókból szőkőkütként spriccelt fel a víz és utánna söpőrték)
duckdodgers
Ha helikopterek is jöttek, akkor eléggé gyanús, hogy a SAR-os fiúkat riasztották…
mindjárt kint lesz… elvileg személyi sérülés nem történt
http://radarfigyelo.hu/2012/04/23/charter-gep-hajtott-vegre-sikeres-kenyszerleszallast-szlovakiaban/
Sziasztok!
Az itt található videón 00:25-nél az látható, hogy eltérő típusú lőszerek vannak a Mi-24-hez előkészítve 2-2-2-2 osztással, mi a különbség a 2 lőszertípus között?
http://www.honvedelem.hu/cikk/31440/konvoj-elleni-tamadast-haritottak-el-a-helikopterek-
Az egyik OFZT a másik BZT. Az „ezüstorrú” (a gyújtó nyers fémszínű, piros festék a hermetikus lezárás miatt van) az OFZT repeszgránát, a „feketeorrú” pedig a BZT ami egy ballisztikai süveggel elátott tompaorrú pct. gyújtógránát.
A Magyar Honvédség haditechnikai fejlesztéséről:
http://www.parlament.hu/biz39/bizjkv39/HOB/1204051.pdf
Hát ebből sajnos nem sok újat tudhattunk meg… A zárt ülésre lennék kíváncsi igazán :-)
forest
Gondolom van páncéltörő gyújtó meg sima repesz.
A jövőben elképzelhető, hogy egyes „tartalékos” lövész-alegységek páncélozott szállítóeszköz helyett terepjáró tehergépkocsival lesznek szállítva…
a fotó illusztráció:
http://www.honvedelem.hu/files/9/31439/eufor_also.jpg
tankman
Ha elfogy a lövészpáncélos akkor igen.
” jövőben elképzelhető, hogy egyes “tartalékos” lövész-alegységek páncélozott szállítóeszköz helyett terepjáró tehergépkocsival lesznek szállítva…”
Hírtelen ezek jutottak eszembe:)
http://milinme.files.wordpress.com/2011/09/lau-1028.jpg
http://inlinethumb25.webshots.com/49496/2566348380064923513S500x500Q85.jpg
http://milinme.files.wordpress.com/2011/10/liblrd-1111.jpg
Nekem meg a Raba teherautók jutottak eszembe.
http://rotorpad.com/manufacturers/the-aw149-military-helicopter-debuts-over-warsaws-skies.html
Bocsi de OFF:
http://www.jetfly.hu/rovatok/tipusok/jas39/cseh_gripenek_oriznek_izland_legteret/
Lezuhant egy bolgár MiG-29-es
http://index.hu/kulfold/hirek/2012/04/26/lezuhant_egy_bolgar_mig-29-es/
Az MH 1. Honvéd Tűzszerész és Hadihajós Ezrede éles lövészetet tartott melyen néhány szerb megfigyelő is részt vett. Szeptemberben pedig a korábbi megegyezés alapján a szerb hajósok érkeznek hozzánk a közös Iron Cat 2012 gyakorlatra.
http://www.honvedelem.hu/cikk/31484/husz-millimeteres-golyozapor
http://airbase.blog.hu/2012/04/25/csendes_taktika
A Magyar Honvédségnek két olyan alakulata van, amely a légvédelmi rakétások és a vadászrepülők közötti küzdelmet gyakorolhatja. A vadászokat a kecskeméti MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis Puma századának JAS 39-es pilótái, a földi telepítésű légvédelmet pedig a győri MH 12. Arrabona Légvédelmi Rakétaezred Mistral és Kub (SA-6 Gainful) kezelői képviselik….
A hadsereg csak kullog a civil elméhez képest!!
http://www.youtube.com/watch?v=SNPJMk2fgJU&feature=player_embedded#!
Kár, hogy trükk felvétel :-)
Sziasztok !
A hónap végén hadrendbe lesz állítva a 11. h.z.
http://lhsn.hu/tovabb-maradnak-a-harci-helikopter-mentorok-afganisztanban/
@tankman
Mi lesz hadrendbe állítva?
h.z. = harckocsi zászlóalj?
Ha igen akkor hány harckocsival és hány fővel?
Szia forest !
Igen, igen, a harckocsi zászlóalj.
A mennyiségi adatoktól most tekintsünk el, lehet, hogy a honvedelem.hu beszámolójában majd megjelenik valami hivatalosan is…
Sziasztok!
Nagyon jó fotók a Honvédelmi és Rendészeti Bizottsági ülés haditechnikai bemutatójáról.
Mindjárt az elején az új RÁBA H18 6×6 páncélozott fülkével.
http://www.mh59.hu/rovatok/hu/hirek/honvedelmi_es_rendeszeti_bizottsagi_ules/
forest
Ha szabvány NATO zl lesz akkor 58 hk úgy mint:1 szakasz 4hk egy szd 3 szakasz +pk-i+pkh-i hk azaz 14 hk,egy zl 4szd+zlpk-i+zlpkh-i hk azaz 58 hk.Ha a régi orosz(szerintem kizárt)akkor 22hk úgy mint:1 szakasz 3 hk,1 szd 2 szakasz+szdpk-i hk,egy zl 3 szd+zlpk-i hk azaz 22hk.
forest, dudi !
Majd hétfőn, vagy szerdán bővebben…
Dudi!
A szovjet szervezés 3×3+1 a század, a zászlóalj 31 kocsi. 56 után amikor nem sikerült teljesen feltölteni a hadrendet voltak csökkentett zászlóalak (de szerintem azok sem így néztek ki, hanem 21 kocsi volt két századba szervezve), de ez a szervezet a 70-es évek elején már eltűnt és átálltunk a 31 kocsis zászlóaljara. Amit leírsz azt nem ismerem (talán a dandár szervezet zászlóalja), de annak nem sok köze van a szovjet szervezéshez.
Ime egy klasszikus szovjet szervezet 79-ből, az MN is ezt használta:
http://www.armouredacorn.com/Refs-%20Thumbprints%20&%20Images/Orbats/Russian/1979/Tank%20Reg%27t-%2779.pdf
A háború után használták még a 3×5+1 kocsis századokat, illetve a nhk-nál 2×2+1 kocsis századokat, de ebből 4 század (21 kocsi) alkotott egy ezredet kihagyva a zászlóalj lépcsőt.
89-ben a szovjet önálló hkz-k századai 13 kocsisok, (mondjuk szerintem ilyet használt a dandár szervezetünk, de ebben nem vagyok biztos)
TG
ambasa
A 60-as években ez volt itthon egy hk zl.Abban viszont igazad van,hogy ez nem a standard Szovjet zászlóalj felépítés volt.
Dudi!
erről a szervezésről tudnál valami forrást adni? Kíváncsivá tettél.
TG
ambasa
Utána néztem.Ez a szervezeti felépítés a 60-as évekre volt jellemző,de itthon alkalmazták az első körben(1979)megérkezett T-72 zászlóaljnál mert 31 db harckocsit vettünk ami ugyan pont egy feltöltött hk.zl. volt ellenben nem vásároltunk a kiképzéshez gépeket,emiatt meg kellett kurtítani a harcoló zászlóalj állományát azért,hogy a kiképző alegységeknek legyen mivel kiképezniük(tipikus magyaros beszerzés volt fő a szakértelem…).
ambasa
A 22 hk-s zászlóalj felépítést a 60-as években T-55-össel felszerelt alegységek használták.A zászlóajak ezredekbe voltak szervezve ezredenként három zászlóaljjal és ezek az ezredek látták el a 11.hk hado. valamint a 7. és 9. lövész hado. harckocsi állományát.
Ez a szervezeti felépítés 60-as évek végére úgy módosult,hogy a századok nem 2 hanem 3 szakaszból+parancsnoki hk-ból álltak a zászlóalj pedig 3 századból és egy parancsnoki hk-bó és így jön ki az általad is említett 31 hk-s zászlóalj.
Új mintájú gyakorló magyar katonákon. A különleges műveleti csoport az MH jövőbeli gyakorlóját teszetelné ???
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/405120_309329719136531_138555549547283_694469_1166258563_n.jpg
Jó a mintázata a KMCS által használt új gyakorlónak, bevezethetnék a Honvédségben…
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/546098_309329075803262_138555549547283_694465_962468610_n.jpg
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/405120_309329719136531_138555549547283_694469_1166258563_n.jpg
A jobb oldalon álló négy lövészen három(!) fajta málhamellény van…
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=344903682236442&set=a.344903012236509.77985.174963035897175&type=3&theater
Magyar Mercedes G270 ballisztikai védelmének növelése Afganisztánban.
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/292864_205653046155436_163707923683282_509282_5760773_n.jpg
tankman
Sokkal valószínűbb(sőt biztos),hogy vettek maguknak Multicam gyakorlót mint ahogy a repeszállót vagy a bakancsot.
tankman
Azért az látszik,hogy ezek propaganda képek.
Szerintem meg inkább az amcsi juttatásból kerültek beszerzésre.
Lenne egy eléggé extrém kérdésem: valaki nem tudja-e, hogy az irak-iráni háborúban (tehát az I. öbölháborúban) a legnagyobb páncélos ásznak hány győzelme volt, melyik oldalon szolgált, s milyen típussal harcolt?
Viszont arra kíváncsi lennék, hogy a Merci kevlárja mit bír. Elég kókány megoldás, bár a semminél több, ez elvitathatatlan.
forest
Az egy ballisztikai takaró emiatt csak a robbanások okozta lökéshullámtól véd és van neki valami minimális repeszfelfogó képessége is.Amúgy a Merciket már nem használják.
dudi
Múltkor nézegettem képeket más missziókról, ott mint ha láttam volna még a Mergákat. De ettől függetlenül lehet, hogy igazad van.
forest
Afganisztánról beszéltem(a kép is ott készült ezért gondoltam,hogy ez egyértelmű).
Tudtommal Afganisztánban már nem használják járőrözésre a Mercedes G-270-est, helyettük az amcsik kölcsönöztek humveet beg maxxprot.
vdudi
azért az durva lenne, ha a katonai vezetés beleegyezése nélkül vettek volna maguknak multicamot
A Honvédségben rendszeresített norvég beszerzésből származó M2HB 12,7mm nehézgéppuska:
https://docs.google.com/viewer?pid=explorer&srcid=0B1Fobbo6-xABMDgzMmIzMDctYTE2Yi00MDRkLThhNjAtOTY5ZDVkZDQyY2Nl&docid=c2c27abad93c6a06f865c9586e54795a|8c9a74f0aabc7cc5b6775c8f97727c9f&a=bi&pagenumber=1&w=800
tankman
A különleges műveleti alakulatokra más szabályok vonatkoznak mint a reguláris erőkre ettől függetlenül még lehet,hogy van hozzájárulás.
Nagyon király az a ruha! Valóban jó lenne a honvédségnek. Első sorban én most a ruházatra, sisakra összpontosítanék a vezetés helyében, na meg a helikopter kérdésre.
danielblack
A Multicam semmire nem való(Afganisztánban tényleg jó de ezzel ki is merült a felsorolás)olyan mint a téli-nyári gumi az autókra….
Bréking Nyúz !
Meg nem erősített információ alapján a Honvédség afganisztáni használatra rendszeresíteni fogja az amerikai M-240 7,62mm géppuskát.
Ismeri valaki a fegyvert, esetleg már használta?
Sziasztok!
Az M-240 a Belga FN MAG alapjan lett amerikanizalva. Ez utobbi nem de az eredeti vas az FN MAG nallunk rendszerben van. Szemelyesen sosem hasznaltam de a fiuk meg vannak vele elegedve, meg csak szoba sincs csereje.
PKM kategoria.
Szia Kuruc !
Akkor talán megfelelő fegyver lesz. Szerintem ezt is az amerikaiakkal közösen végrehajtott műveletek miatt rendszeresítik – egyszerűbb logisztika odakinn….
OFF
Valaki betudná nekem scennelni a magyar médiában megjelent cikkeket az perzsacicákról (f-14) és a fantomokról (f-4)?
Jo fgyver lehet mert rosszat nem hallottam rola sot azt igen hogy a sulya ellenere szeretik jarorbe magukkal cipelgetni. Biztonsagot ad :-))
UAE-based F-22s A Signal To Iran
http://www.aviationweek.com/Article.aspx?id=/article-xml/awx_04_26_2012_p0-452466.xml
Analysts say: north-korean-missiles-fake
http://alert5.com/2012/04/27/north-korean-missiles-fake-analysts-say/
Az M-240 ugyan azt tudja mint a PKM(persze lehet szőrszálhasogató,hogy ennek ez ennyi ez meg annyi de nincs értelme)A különbség annyi,hogy a PKM könnyebb.A rendszeresítés valóban csak a közös műveletekkel indokolható.Én személy szerint a Honvédség teljes személyi fegyverzetét lecserélném kivéve a PKM-et.
Nézegetem ezt a páncélozott Rába H-18 at, de nem értem hogy miért nem raktak a hűtőjére valamilyen védelmet (páncélzatot) mert baromi jó célpont. Azt sem értem, hogy ha már meg vannak a HMMWV, miért nem szerelik fel őket toronnyal, a helye meg van a járműveken.
És a PKM -et én sem adnám semmiért oda, nemsokára úgy is lesz rajta szereléksín is, akkor már komolyabb optikákat is felehet szerelni rá.
Luthero
Melyik HMMWV-n nincs torony?
Hogy hogy melyiken??? Hát bergenyés HMMWV nak. Szerintem itthon nincs több.
Luthero
Afgánban is vannak.amúgy nem kell rá torony ezek nem arra vannak mint a kintiek.
Akkor mire vannak?
Luthero
A KMZ gépei és ők nem azért vannak,hogy konvojosdit játszanak.
Hát nem is tudják mire használni. Egy páncélozott nagy nehézkes autó, amiből nem lehet tűzelni. Ezek a jármüvek sokkal jobban egy gépesitetlövész egységhez illenének, nem egy különleges müveletihez.
Azért vannak olyan esetek amikor szükség van az extra védelemre.
Sziasztok !
A szolnoki Humveekkel kapcsolatban hallottam, hogy fel lesznek szerelve „géppuska-fegyverállvánnyal”, azt még nem tudta az illető, hogy amerikai állvány lesz-e, vagy magyar Currus-fejlesztés.