A közelmúltban számolhattunk be róla, hogy a korábbi jelzése után Ausztrália aláírta a szerződést egy újabb C-17 Globemaster III típusú teherszállító gépre. Hogy jön ez Angliához? Nos úgy, ahogy a címből is ki lehet olvasni: nemrégiben London részéről is aláírásra került egy szerződés, melynek értelmében a RAF szállító gépparkja újabb Big Mac-el bővül – a 6. nagyvasat megvásárló RAAF-al ellentétben a RAF azonban már a 8. gépét szerzi be.
Ahhoz képest, hogy az A400M késése miatt 2001-ben a szállítási kapacitás fokozása érdekében bérelt 4 db Globemaster III-ast angliai jelenlétét csak átmeneti megoldásnak képzelték el, nem is rossz eredmény a Boeing részéről… Mint ismert az első körben bérelt 4 C-17 is már saját tulajdon, mely mellé időközben vettek 2 gépet, majd 2009-végén útjára indult egy újabb gép beszerzése, és most hamarosan materializálódási szakaszba kerül az újabb kör.
A Boeing által kiadott sajtóanyagban olvashatóak szerint a RAF 8. C-17-ese az idei év második felében érkezhet meg Angliába.
Az elmúlt évtizedben az RAF Globemasterei igen intenzíven kivették a részüket a Herrick hadműveletből, azaz az Egyesült Királyság afganisztáni szerepvállalásából, jelentős repült óramennyiséget összehozva. 2009 végén, nagyjából a 7. gép beszerzésének bejelentésekor az angol C-17 flotta 50 000 repült óra felett járt. Nem egészen egy évvel később, 2010 novemberében a mutató már 60 000 felett kószált, míg a Boeing tájékoztatása szerint az általuk épített, és a RAF színeit viselő vasmadarak mostanra átlépték a 74 000 repült órát – mellyel egyébként 15 százalékkal a korábban tervezett használat felett járnak.
A RAF C-17-eseit az 1918-as megalakulása és a 2. világégés között végig bombázókat, majd azt követően szállítógépeket repülő 99. Repülőszázad üzemelteti – bázisuk a RAF Brize Norton.
Egyébként számomra borzasztó, hogy az angolok hogyan nyalják az amcsik hátsóját.
Tudom, ez a mostani beszerzés más kategória, mert ehhez hasonló gép nincs más a piacon.
hát kedves kalapács, ez elég egyszerű, és érthető.
Sokat beszéltünk korábban a Flakland szigetekről. Alapvetően a végén ugye az jött ki, hogy nem fognak az Argentínok támadni… De ha mégis, szerinted ezért a komoly szerepvállalásért cserébe az amcsik mennyi idő alatt csördítenének oda az argentinoknak? Mennyi idő alatt érne oda egy US Carrier Group? És mit csinálnának azok az argentinokkal?
Azt hiszem ez politika, de ennek még jól látni az értelmét is. Nincs ezzel gond.