David Cameron, Nagy-Britannia miniszterelnöke január 8-án bejelentette: szándékukban áll egy újabb Boeing C-17 Globemaster III stratégiai teherszállító repülőgép beszerzése. Mint ismeretes, a Brit Királyi Légierő (Royal Air Force – RAF) jelenleg hét darabot üzemeltet a típusból, amiből 2001-ben négyet béreltek az A400M késése miatt, de végül olyannyira bevált a Big Mac, hogy a lízingelt példányokat végleg megvásárolták, és beszereztek melléjük további hármat. Most pedig minden jel arra utal, hogy nyolcra bővítik a flottát.
Nagy-Britannia jelenleg a második legnagyobb C-17-üzemeltető, az Amerikai Egyesült Államok után – bár már nem sokáig, hiszen India az évtized végére tíz darabbal rendelkezik majd a típusból. A legfiatalabb, hetedik angol Globemaster 2011 elején érkezett meg a Royal Air Force Oxfordshireben található Brize Norton légitámaszpontjára, ahol a 99. század állományában üzemel többi társával együtt. A flotta elsősorban az afganisztáni misszió igényeit látja el, de ezen felül számos más feladatuk is akad. Úgy tűnik, utóbbiakból túl sok lett mostanság, hiszen a kormány egy nyolcadik példány beszerzése mellett döntött.
A miniszterelnök szerint az újabb C-17-es 200 millió fontba (316 millió dollár) kerülne. A Boeing gyártósorán jelenleg majdnem kész állapotban van egy Globemaster III, ezt a RAF egy most leadott megrendelés esetén 2012 nyarán már át is vehetné. Az amerikai óriáscég természetesen örömmel fogadta a brit igényt, szóvivőjük szerint „megtiszteltetésnek veszik, hogy hozzájárulhatnak az Egyesült Királyság légiszállító-kapacitásának növeléséhez” – de persze a megrendelés ténye már önmagában is jó hír számukra.
David Cameron szerint a brit védelmi tárca pénzügyi mérlege jobbra sikerült, mint várták, így sikerült elkülöníteniük a megfelelő összeget egy ilyen méretű kiadásra. Ez egyben a nagymértékű spórolás eredménye is, melynek egyik célja éppen az, hogy több pénz jusson a missziós feladatokra, illetve a kontingensek ellátására.
Ez gondolom nem épp pozitív hír az A400 számára…
Jó hír ez, de nem túl érdekes. Ha a britek adnának el repülőt az amerikaiaknak! Na, az érdekes lenne.
Hány Il76osuk lehet sz oroszoknak? 80? 100?
Nem jó a kérdés!
Hány üzemképes IL76osuk lehet az oroszoknak? 8? 10? :D:D:D
Jó a vicc, de legkevesebb 20. Ugyanis azok hozzák – viszik a Nato afganisztáni cuccait. Van 25 A50es AWACS, és kb ugyanennyi tanker. A 20 az csak a hadsregé. A magáncégeké még vagy ugyanennyi. +8 Ruszlán, és 1 Mrija.
Ezt írtam fejből. Most sportból megnézem.
Hogyaszongya: Il76MD 210db!!
http://penzkerdes.blog.hu/2012/02/10/lenyomta_a_ryanair_az_allamot_is_1?utm_source=ketrec&utm_medium=link&utm_content=2012_02_10&utm_campaign=index
Ezt meg csak ráadásként:
http://movie.kramsite.com/2012/02/the-red-tails/
http://m.origo.hu/dwap/obea/nagyvilag/20120209-argentina-nagybritannia-fokozodo-feszultseg-a-falklandszigetek-malvinszigetek-miatt.dw
Meg a vegen itt is tortenik valami…
A britek még aggódhatnának is, de az Argentína szinte semmit nem fejlődött az előző konfliktus óta, pedig milyen rég volt az már… Mindenesetre most nem hagyhatnák őket először lépni, mert visszafoglalni nem hinném, hogy képesek lennének, megvédeni azonban bőven. Nem leszek meglepve, ha erősítést küldenek oda pár héten belül.
Most biztos bánják az argentinok,hogy semmit sem csináltak eddig,pedig ha erősebb lenne a haderejük,lehetséges,hogy kalandra vállalkoznának.Egy győztes háború a britek ellen nagy presztízsnyereség lenne,ezenkívül az olajmezők és maga a sziget is. Kérdés az,hogy megérné-e a kaland most nekik.
Laci
Én megkockáztatom azt,hogy még csak erősebb haderő sem kell,elég ha csak komolyabban veszik a sziget védelmét és felkészülnek arra,hogy nem nagyon kapnak utánpótlást egy esetleges blokád miatt.