Az Izraeli Légierő újraindította a Boeing által gyártott AH-64A Apache típusú helikoptereinek modernizálását, amelyből három már el is indult a „D” (azaz Apache Longbow) variánssá válás útján.
Izrael Apache flottája nagyjából 50 darabra rúg, amelyből 18 darab 2005-től rendszeresített AH-64D, de a legtöbb még mindig az alapváltozatból van. Ezen probléma orvoslására először az új Longbow-kal történő leváltás merült fel, de később inkább a meglévő flotta egy részének azonos szintre hozása mellett döntöttek, azonban a munkálatokat tavaly leállították finanszírozási problémákra hivatkozva.

Talán az AH-64D Saraf-ok is elvesztik sivatagi kamuflázsukat? ,
Úgy néz ki, hogy az anyagiakat rendezték, mivel idén újraindult a program, amelynek keretein belül három AH-64A már az amerikai Boeing gyárban van és a tervek szerint az Izraeli Légerő még az idei év vége előtt visszakapja azokat, persze már modernizált formában.
Eközben Izrael az amerikai hadsereg azon döntésére vár, hogy az meghosszabbítja-e saját AH-64A helikoptereinek üzemidejét, mert ez kihatással lehet a közel-keleti állam gépeire is.
Fontos megemlíteni, hogy Izraelben nem gyári Apache-ok szolgálnak, mivel amerikai társaikhoz képest integráltak rájuk néhány hazai fegyverrendszert is, így ezen gépek megjelölése AH-64A Peten és AH-64D Saraf lett.
Szerző: GrGLy
—–
Jelen írás a HTKA Lapcsoport által szervezett Hír- és Cikkíró versenyre érkezett és megfelelőnek ítéltetett a publikációra. Amennyiben Te is szeretnél indulni a nyereményekért vagy csak szeretnéd megmutatni a világnak eddig rejtegetett írói vénád, akkor ne habozz, jelentkezz gyorsan! Részleteket ide kattintva olvashatsz!