|

Megtalták a hegynek repült indiai Fulcrumot

Mint arról mi is beszámoltunk október 18-án, egy éjszakai gyakorló repülésről hazafelé tartó indiai MiG-29 géppár egyik tagja hegycsúcsnak repült. A gép és pilótájának keresésére igen nagy erőkkel indult be, az IAF történetének egyik legnagyobb keresési akciójába teljesedvén ki, ám a terület jellege miatt – igen meredek, helyenként 70-80 fokos sziklafalak, vastag hóréteg, lavinaveszély, stb. – meglehetősen nehézkesen haladt a kutatás. A repeseményt követően bő 1 héttel az IAF illetékesei arról számoltak be, hogy immáron 132 SAR bevetést repültek forgó-, illetve merevszárnyasaik, ám ezidáig sem a gép roncsát, sem a pilótát nem találták. Illetve, hogy a keresés kiterjesztése mellett döntöttek.

Friss fejleménynek tekintendő az Indiai Légierő november 6-i bejelentése, melyben közölték, hogy november 5-én, egy 2 hetes, a hófödte hegycsúcsok átfésülésével járó keresőakció után, a Gangstang gleccser területén rátaláltak a gép pilótájának földi maradványaira. Pontosabban testének egyes részeire. A tájékoztatást adó szóvivő szerint a gép hajtóműveinek, szárnyainak, és pilótafülkéjének kisebb darabjaira is rátaláltak a helyszínen. A gép, illetve maradványai állítólag 12 lábnyi (3,5 m) hórétegbe fúródtak, ami ettől részben megolvadt, majd újrafagyva jégréteget képzett, melyre később újabb hóréteg hullott.

Az adatrögzítő keresése még folyamatban van, így pontos információk csak akkor állnak majd rendelkezésre, ha a fekete doboz megtalálása, majd az adatkinyerés sikerrel jár. Ettől függetlenül egyes információk szerint a bázisukra, Adampurba hazafelé tartó géppár szerencsétlenül járt tagja mintegy 900 km/h sebességgel csapódott bele a hegycsúcsba, mely következtében a Fulcrum szó szerint dezintegrálódott.