Őszintén szólva nem tudnám megmondani, mikor és hol futottam össze először a V-22 Osprey-el. Két esetet tudok elképzelni: a Top Gun magazin vagy valamilyen TV műsor. Mindenesetre 1999 előtt kellett lennie, mert a Valve nagy sikerű Half Life nevezetű játékában és kiegészítő részeiben már ismerősként köszöntek vissza ezen tiltrotorosok. (Példul emlékezzünk csak vissza, hogyan indul az Opposing Force :) )
Most mindezt csak azért, hogy az azóta eltelt időben már régen kiforrott a gép, leküzdötte gyermekbetegségeit és fejlesztői nagy bizodalommal tekintenek az exportja felé – és ennek kapcsán érkezett nemrégiben egy bejelentés: a Textron részéről a közelmúltban azzal a hírmorzsával álltak elő, hogy az elmúlt 6 hónap folyamán az exporttárgyalások fokozódtak és jelenlegi becslésük szerint 2015 után akár 12 vásárló is bejelentkezhet a Bell-Boeing V-22 Osprey-re. Konkrétan 10-12 potenciális vevővel számolnak jelenleg, melyek közül egyet neveztek meg, lévén a többiek még nem jelentették be érdeklődésüket. A tiltrotoros masina megnevezett potenciális vásárlója természetesen Izrael, akik mint ismert újra szemeznek a Halászsassal.
És hogy miért csak 2015 után? Nos, mert 2016-ig a vevők nem is nagyon számíthatnak, hogy saját felségjelzésükkel csattognak Osprey-ek, lévén addig a V-22 változatait a légierőnek és a tengerészgyalogságnak kalapáló Bell-Boeing teljesen le van kötve ezen a vonalon.
Dale Brown egyik (kölcsön adott és vissza nem kapott) könyvében olvastam először róla a múlt évezredben.
Dale Brown – Sea Lion, a könyvben fegyverzete is volt a gépnek.
Azt tudta valaki hogy a bibliában már írtak működő Kvadrokopterről. Ezek szerint eddig csak visszafejlődtünk.
Jónást is inkább egy tengeralattjáró vette a fedélzetére, mert egy bálna gyomrában nem bírta volna napokig.
Noé bárkája meg egy repülőgép-hordozó volt? :)