|

HTKA Hírhalom 2011. 22. hét

A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.

A BAE Systems-nél május végén ünnepelték a Royal Air Force 100. Eurofighter Typhoon vadászbombázójának átadását. Tom Fillingham, a BAE Systems repülésért felelős részlegének igazgatója elmondta, hogy a fontos mérföldkőnek számító esemény elérése ellenére továbbra is elkötelezettek a Typhoon képességeinek javításával kapcsolatban, hogy a típus sikeres jövőjét biztosítsák az Egyesült Királyságban és a többi üzemeltetőnél egyaránt.

Az Eurofighter Typhoon konzorcium részeseként, melynek keretében Európán belül 400 vállalat több mint 100 000 embert foglalkoztat, a BAE Systems Warton-i gyárában készül a gépek törzsének első része, a szélvédő valamit a teljes kabintető, ezen kívül a RAF-hoz kerülő gépek összeszerelésére is itt kerül sor.

A Brit Királyi Hadsereg Apache harci helikopterei jelentős mérföldkőhöz érkeztek, a flotta levegőben töltött ideje elérte a 100 000 órát. Az esemény különlegességét az adja, hogy ennek az időnek a harmadát töltötték Afganisztán felett az ISAF nemzetközi erők támogatásával, és ez alatt az idő alatt létfontosságú részeivé váltak a távol-keleti országban harcoló csapatoknak.

A forgószárnyasok jelenleg egy másik konfliktusból is kiveszik a szerepüket, a HMS Ocean fedélzetéről a 656. század repüli a gépeket Líbia felett, éjjelenként támogatva a felkelőket a kormánycsapatokkal szemben.

Brit Apache a tenger felett, illetve francia Tiger és Gazelle helikopterek a Tonnerre fedélzetén ,

A Raytheon egy 44 millió dolláros szerződést kapott a Pentagontól az AIM-9X közeli légiharc-rakéta továbbfejlesztésére. Az összeg a továbbfejlesztés mellett tartalmazza az integráció valamint a repülési tesztek költségeit is, mindezzel 2013 végéig kell végeznie a vállalatnak. A továbbfejlesztésre nemzetközi összefogásban kerül sor, a költségek 35-35%-át állja az USAF valamint a US Navy, Szaúd-Arábia és az Egyesült Arab Emirátusok fejenként 10,5 százalékkal szállnak be, Dél-Korea, Szingapúr, valamint Törökország pedig egyenként 3%-ot vállalt magára.

Kapcsolódó hír, hogy a Raytheon másik megrendelésnek is örülhet, közel 83 millió dollárért cserébe hamarosan megkezdik az MALD (Miniature Air Launched Decoy – kicsi, légi indítású légi cél) negyedik szériájának alacsony ütemű sorozatgyártását.

MALD-J-k egy F-16-os szárnya alatt ,

Három pályázó körül a Global Fleet Sales vállalat nyerte el a 146 millió dollár 1788 darab nyerges vontatóra, 3955 darab rendőrségi járműre és 55 darab mobil karbantartó furgonra, melyeket az Egyesült Államok fegyveres erői rendszeresít. A munkákat a cég thaiföldi üzemében végzik és 2012 novemberéig kell átadni a megrendelőnek.

A Fülöp-szigetek 8 darab W-3A Sokol típusú helikoptert vásárolt a lengyel PZL Swidnik vállalattól 64,5 millió dollár értékben. A megrendelt mennyiség első felét idén, másikat jövőre szállítja le a gyártó. A gépekkel nem a meglévő Bell UH-1H Huey típusú forgószárnyasokból álló flottát váltják le, a lengyel kávédarálók az amerikai társaik mellett üzemelnek majd, melyeket még a ’70-es évek folyamán szereztek be.

PZL W-3 Sokol ,

A Lockheed Martin leszállította az Amerikai Tengerészgyalogság számára a AH-1Z Cobra harci helikoptereknek szánt új célmegjelölő rendszert (TSS – Target Sight System). A lézer távolságmérő és az infravörös szenzor mellett nagy felbontású, színes kamerát is tartalmaz.

A Cessna repülőgép-gyártó vállalat 88,5 millió dolláros megrendelést kapott a Pentagontól 6 darab Cessna T-182T és 26 Cessna 208B típusú repülőgépre, melyeket Afganisztán számára vásárolnak. Az új gépekkel a pilóták képzését segítik majd.

Az első lemezmunkákkal megkezdődött a Queen Elizabeth-osztály második példányának, a HMS Prince of Wales (vagy inkább HMS Ark Royal) repülőgép-hordozónak az építése a BAE Systems vállalat Govan hajóépítő műhelyében. A hajót a megszorításoknak köszönhetően elkészülte után a névadó Quzeen Elizabeth-tel szemben csak helikopterhordozó szerepkörben fog tevékenykedni, esetleg tartalékállományba helyezik és megpróbálnak túladni rajta.

————
Közreműködött: Phoenix

30 hozzászólás “HTKA Hírhalom 2011. 22. hét”

  1. Valamit nem értek. A napokban zajlott Budapesten egy szinte túlzás nékül állítható, világra szoló esemény. Vagy ha most még kicsit túlzás, lassan tényleg kezdi azzá nőni magát. Éspedig a Mesterlövész Világkupa. Magya elektronikus médiában gyakorlatilag semmi nem jelenik meg az eseménnyel kapcsolatban, de még az esemény hivatalos honlapját sem sikerül megtalálni.
    Kínai fórumokon találok róla írásokat, de azist csak azért mert mittoménhány próbából megnyertek mittoménhányat.
    Hát, az egy kicsit elszomorít.

    http://www.sinodefenceforum.com/army/china-takes-home-world-sniper-cup-2011-a-5607.html

    http://www.chinadaily.com.cn/china/2011-05/31/content_12608539.htm

    http://www.thefirearmblog.com/blog/2011/06/02/chinese-snipers-wins-military-and-police-sniper-world-cup-11/

    http://english.sina.com/china/2011/0530/375592.html

  2. „(vagy inkább HMS Ark Royal) repülőgép-hordozónak az építése a BAE Systems vállalat Govan hajóépítő műhelyében. A hajót a megszorításoknak köszönhetően elkészülte után a névadó Quzeen Elizabeth-tel szemben csak helikopterhordozó szerepkörben fog tevékenykedni, esetleg tartalékállományba helyezik és megpróbálnak túladni rajta.”

    Miért adnák el? Az osztály névadóját csak nem passzolják el QE,és nemhiszem,hogy azért neveztették át AR-re a hajót,hogy azután eladják…

  3. A 2010 októberi SDSR-ben még szerepel lehetőségként az akkor még Prince of Wales név alatt futott 2. hordozó eladása – azzal a megjegyzéssel, hogy erről még később dönthetnek.

    Ám mivel azóta a „népakaratnak” engedve megkapta az Ark Royal nevet, így valóban kvázi biztos, hogy meg lesz tartva.

  4. Nemhülyék az angolok…nézzük csak meg,2020 környékén jön a 2QE. F-35,Astute osztály nagy része már szolgálatban lesz.Szerintem tény,hogy 2020környékére a brit haderő újra csúcson lesz,a kérdés csak az,hogy addig mi lesz velük??

  5. Három pályázó körül a Global Fleet Sales vállalat nyerte el a 146 millió dollár 1788 darab nyerges vontatóra, 3955 darab rendőrségi járműre és 55 darab mobil karbantartó furgonra, melyeket az Egyesült Államok fegyveres erői rendszeresít. A munkákat a cég thaiföldi üzemében végzik és 2012 novemberéig kell átadni a megrendelőnek.

    Miféle nyergesek ezek? Lehet látni róluk fotót valahol? Számomra az is furcsa hogy (legalábbis számomra) egy ilyen neve nincs cég nyert egy ekkora tendert. (mack,ford,peterbilt,stb) kimarad?

  6. Allesmor Obranna

    A Sokol a PZL fejlesztése, azé a PZL-é, aki a Mi-2-eseket is gyártotta.
    Mert a Mi-2-esek kizárólag a lengyeleknél készültek.
    Ezért a hasonlóság, ugyanis a lengyelek később a Mi-2es alapjain hozták létre a Sokolt, amelyiknél a fő csapásirány az előd relative gyér összteljesítményének a (nem túl nehéz) felülmúlása. A gép valamivel nagyobb, nehezebb, de szembeötlő, hogy négylapátos a forgószárny a három helyett és ami talán mégfontosabb, hogy a szintén két hajtómű már egyenként 900 lóerős a korábbi 350-350 helyett.
    Ezen felül gyorsabb, jobban emelkedik a Mi-2-esnél.
    Nekem, szemre úgy fest, lényegesen jobban, dinamikusabban manőverezik, mint a régebbi madár.

    http://en.wikipedia.org/wiki/PZL_W-3_Sok%C3%B3%C5%82

    Jó sok variáció akad belőle.

  7. Szerintem meg annak lenne a legnagyobb eselye ( tudom ez itt off de ha mar szoba kerult ) hogy a Mig 29 seinket elcsereljuk par darab Sokol ra . Ha harmat adnak erte mar megerte, es raadasul meg szuksegunk is van rajuk mint egy falat kenyerre.

  8. Sajnos jelenleg ott tartunk, hogy a rendőrséget se tudja az állam fenntartani. Vagy lehet direkt felszalámizzák őket és helyette lesz majd TEK és privát biztonsági cégek ? Majd meglátjuk.
    Helire tényleg nagy szükség lenne, igazából szomorú, hogy a nemzetünk nem képes már összerakni ilyet elvégre Kármán fedezte fel a repülő tankot.(jelen esetben a repülő teherautóra lenne inkább szükség)
    Az oké, hogy Lengyelországnak nagy múltja van a heligyártásban és nagyobb ország, de legalább egy szegmenst meg lehetne célozni az iparban, ha már a teherautó és buszgyártást engedte a mindenkori hatalom felszámolni…

  9. Nem vagyok elvtárs, se begőzölt vadkapitalista, valahol a kettő közt lehet az igazság és az arany középút. Privatizálás és felszámolás helyett érdemes lett volna a termelést némi hitellel és munkával versenyképessé tenni(közel sem lett volna olyan lehetetlen, mint ahogy azt a ‘privatizációban’ érdekeltek szajkózták), mert így a szocializmus eredményeit(mert bizony volt ilyen is), ami a nép vagyona volt(állami), tehát mindannyiunké sikerült nagyon faszán elsíbolni, úgy, hogy a nagyközönség nem látott belőle sok mindent.
    Mondjuk ennyiben érdemes Moldova könyveit elolvasni, igaz, hogy a régi rendszer híve, de vannak nagyon jó meglátásai.

  10. 2 ON jellegű megjegyzést még:

    – Afganisztán Közép-Ázsiában található, így közép-keleti, nem távol-keleti ország.
    – Azért valahol lenyűgöző, hogy az EF előállítása 100.000 ember munkájának gyümölcse.

  11. Doca-Maximálisan egyetértek veled. A szocializmus által megtermelt közösségi értékeket nem lett volna szabad odalökni a dögevőknek, mivel az a bizonyos -sábeszdeklit viselő- csoport megvette kilóra az egész magyar politikai elitet jobbról balra és fordítva. Így valósulhatott meg, hogy egy dinamikusan fejlődő ország (a legvidámabb barakk)teljes és totális kifosztása létrejöjjön. Azt is szétverték ami jó volt. A nagyközönség pedig az állami vagyonból annyit láthatott, hogy kacsalábon forgó paloták, milliomos és milliárdos buzik tüntek elő a semmiből, nőttek ki a földből. Gratula mindenkinek aki ebben részt vett, Antaltól Második Orbán királyig.

  12. A legvidámabb gyarmat lettünk sajna és jól mondod, hogy milliárdos senkiháziak munka és szaktudás nélkül nőttek ki a ganajból, rablás által, sokszor a buzi jelző is megállja a helyét (lásd BKV-s vitézke, de az már tényleg csak a jéghegy csúcsa).
    Ha a ’45 utáni dolgok annyiban maradtak és csak az elmúlt 20 évet tekintjük, úgy az is durván kimeríti az országellenes tevékenységet minden aspektusból.
    Gyakorlatilag az állami vagyon mindannyiunké, így mindnyájan károsultak vagyunk.

  13. Ez alapján kicsit azért erősnek érzem a nyú sztelsz fájter bomber kijelentést. A gépből kb. semmit nem látunk, csak azt, hogy valszeg erre is rárakták kedvenc DSI-jüket, rávasaltak egy élt a törzsre és a látható három panel közül egyet befogaztak.

  14. anno vki be is linklete a képet amiböl pselték, nem mindha jó hamisitvány lenne… (Én meg ha jól emlékszem Magyar felségjelet gyártottam rá… :) )

    Az a baj, hogy jelenlenleg egy félprofi PSes is olyan hamisítványokat gyárt amiről a jóisten se mondja meg, hogy eredeti e vagy sem…

  15. Attól nem lesz lopakodó egy gép,hogy kívülről úgy néz ki.Sokan nem is tudják,hogy egy lopakodónak a lemezek alatt is úgy vannak elrendezve a berendezései,hogy azok ne a bejövő irányba verjék vissza a radarhullámokat.Ugye a radarabszorbens anyagok átereszti/elnyelik a hullámokat.A baj azokkal van amiket átereszt mert azok visszaverődnek a belső szerkezeti elemekről aminek egy részét kifelé is átereszti a burkolat és ezek a hullámok bizony visszajutnak a kibocsájtó radarba…