Ankarában bemutatták a Turkish Aerospace Industries (TAI) által készített első megnövelt képességű, Block 50 verziójú F-16 Fighting Falcon típusú vadászbombázót, melyből 30 darabot vásárolt Törökország.
A TAI ankarai üzemében lehullt a lepel egy újabb török Falcon-széria első példányáról. A ceremónián a gépet kifejlesztő Lockheed Martin és a gyártó TAI képviselői mellett a Török Légierő tisztjei, a védelmi minisztérium küldöttei is részt vettek, de még az amerikai kormány is képviseltette magát az eseményen.
„Az elmúlt negyed évszázadban a Lockheed Martin kiváló kapcsolatot épített ki a török kormánnyal, a haderővel és az ipar képviselőivel.” – mondta ünnepi beszédében az amerikai vállalat repülőgépipari részlegének alelnöke, Ralph D. Heath. „Reméljük, hogy folytatódik eme virágzó kapcsolatunk Törökországgal a Joint Strike Fighter program keretében is.”
Az F-16 Fighting Falcon 25 országban vetette meg a lábát, több mint 4400 darabot szállítottak le világszerte, ezek közül számos készült licenszben az Amerikai Egyesült Államok közeli partnereinél. Törökország több mint 200 darabot rendszeresített, most a legújabb széria gyártása folyik, a 2006 decemberében rendelt 30 gépet 2012 decemberéig kell leszállítani a TAI-nak.
httpv://www.youtube.com/watch?v=bEEF4McBJjY
httpv://www.youtube.com/watch?v=CpRDIkhfs8s
További képek:
Vajon miért van letakarva az ICP panel a kabinban? Napvédelem vagy azér, hogy ne lássunk még valami kezelőszervet sem?
(Nemrég jöttek ki új kabinfotók modernizált Szu-27-ről, ott is ki volt homályosítva a kabin egy része.)
Egyszerű védőlap, ugyanis beszállásnál jobb lábbal sokszor belerúgnak. Repülés közben nincs ott.
azért nem semmi eza teljesítmény a törököktől. Mégha nem maguk csinálták is, nem sokan képesek harcigépgyártásra(nem gyakorló) világon
Nem gyártás „csak” végösszeszerlés. Egyébként már az első F-16 gépeket is így csinálták anno, ha jól emlékszem. (Állítólag magasabb színvonalon csináták a sárkánymunkát, mint a hollandok.)
Molni
Csak gyártás – nem baj valhol el kell kezdeni. Szerinted 10 éven belül képesek lennének egy saját SH szintet összedobni?
Kizártnak tartom. Az összeszerelés és gyártás között gigantikus szakadék van. Olyan szintű integrált szoftvercsomag létrehozása, ami ma a 4++ gépeket jellemzni elképesztően hosszú és drága dolog, az egyéb hi-tech elektronika összerakása, mint pl. egy AESA radar nem is beszélve. A svéd elektronika sosem volt bóvli, de még ők is hátast dobtak a feladattól és tudtommal partner kerestek hozzá.
Szerintem teljesen sci-fi elképzelés ez. Még Izrael számára is megoldhatatlan lenne, pedig náljuk volt Lavi és az F-16 gépek szovtvereie iszonyatosan beleturkáltak, de az akkor sem 0-ról írás. Ezért is hadakoztak kézzel lábban a „szoftverzárolt” F-35 ellen, de nem tudtak mit csinálni…
Az F-16 szofverírásról egy izraeli technikus mesélt, de csak nagyon általánosságban, hiszen top secret a dolog.
http://www.demovfw.com/Public/Training%20Files/Falcon%20Manuals%20&%20Info/FreeFalcon%205.0%20COMPANION%20(v.OCI)_v2.pdf
A Day in a Life részben levő izraeli technikussal tudtam évekkel ezelőtt beszélni, csak sajnos kilépett a csapatból, ahogy a Hornet zsoké is. Az izraeli fickó írta a kód egy kis részét az IAF gépeihez.
(Egy másik kóder, meg aki a játékon dolgozik a ’80-as években a Patriot fejlesztésében vett részt.)
És akkor ez még csak elektronika volt, de annak is kis szelete. Hajtómű sehol, kopmozit ipar sehol és maga a géptervezési tudomány sincs sehol.
Komoly léptekkel haladnak. Saját gyakorlógép fejlesztés (Hurkus) rakéták, (Cirit stb.) Már kész a saját JDAM bombájuk, a GE számára beszállítók hajtómű födarabok (pl. turbina tárcsák stb) tekintetében,úgyhogy komolyan kell venni őket. Náluk nincs gazadasági válság, hatalmas léptekkel fejlődnek. A 16-os program alapján rengeteget tanultak http://jets.hu/news?id=106
Az F-35-ös csak forráskódokkal kell nekik, mert saját fejlesztéseket akarnak bele vinni. A törököket hiba ugyanúgy lebecsülni, mint a kínaiakat.
molni
http://pds14.egloos.com/pds/200901/20/80/a0102380_49752770dae7b.jpg
Az új szériás SZU-27 SM-eknek már nem az a pilótafülkéjük?
Miért ezeket a kis méretű kijelzőket használják?Az izraeliek most cserélik le ugyan ezeket a TFT-ket az F16I-ben mert szerintük már nem korszerűek.