|

Zöld lámpás az indiai Mirage modernizáció

Az archívumot feltúrva a 2008 januári részben találtuk az első kapcsolódó hírünket, melyben egyébként az szerepelt, hogy India 51 Mirage 2000H gépének felújítása és elektronikai modernizálása kapcsán a galloknak áll a zászló, az év végéig, netán 2009 elején nyélbe is üthetik a szerződést. Nos ez csak most történt meg, az elmúlt lassan 3,5 évben pedig adódott némi változtatgatás a programban, hiszen ezen időszak alatt tudósíthattunk arról is, hogy nem is kell Indiának a Mirage 2000, helyette inkább növelik az MMRCA programban beszerzendő gépmennyiséget, aztán arról is, hogy nem, mégsem, mert Izrael durván alálicitált a franciáknak, majd idén februárban arról, hogy az MMRCA tender jelenlegi állása alapján bizakodható Párizs kicsit nagyobb vigyort vághat, hiszen közel a tollvonás. Nos, az indiai illetékesek tegnap végre meg is adták a zöld lámpát a Mirage géppark Mirage 2000-5 Mk2 szintre hozatala előtt.

Mirage 2000H

Indiai Mirage 2000H kötelék ,

Május 19-i ülésén az indiai parlament illetékes bizottság a 2,1 milliárd dollár értékű program kapcsán mindemellett rábólintott arra a francia javaslatra, miszerint nem kell Indiának a modernizált Mirage 2000-eseire izraeli rakéta, jó lesz arra francia kötődésű rakéta is.

Mirage 2000H géppár

Mirage 2000H géppár ,

A szerződés aláírására 3 hónapon belül kerül sor a remények szerint, azt követően pedig 5 év áll rendelkezésre a munkálatok elvégzésére. A Dassault és a Thales vezette program kapcsán az első 4 Mirage 2000H Franciaországban esik át a beavatkozáson, majd a további 47 gépet Indiában, a HAL végzi el a francia cégek óvó tekintete mellett. A rakétafegyverzetet az MBDA szállítja majd – BVR vonalon a MICA, kis-hatótávolságú rakéta kapcsán az AIM-132 ASRAAM merült fel korábban.

11 hozzászólás “Zöld lámpás az indiai Mirage modernizáció”

  1. Ha jól emlékszem eredetileg a Pakik akartak 2mrd értékben műszereket rendelni a kínai csodagépükhöz, csak India közbeszólt, és helyette lesz eza program.
    Szóval nem az a lényege, hogy lesz 51 modern indiai gép, hanem hogy nem lesz 100 modern paki!

  2. A Mirage 5Mk2 és a Mirage 9 között, hogy mi eltérő, azt szerintem nem lehet pontosan tudni, mert eddig Mirage 5Mk2 nem modifikáció nem létezett. A fegyverzet viszont mindenképpen érdekes, mert a MICA-t a franciák kis és közepes hatótávolságra egyaránt alkalmasnak találják és ezért is van lokátoros és infrás változata. Az AIM-132 ASRAAM viszont brit közelharcrakéta. (ha az lesz rendszeresítve a gépekehez..)

    Kele

  3. Molni!

    „A US Navy utánrendelt csupasz, de zsírúj Super Hornetjeinek ár 41 millió dollár. Ennek fényében mindenki ítélje meg, hogy milyen ez az ajánlat…”

    Ez így csúsztatás. Ha mi akarnánk venni SH-t akkor 90 milla alatt nem úsznánk meg csupaszon.. de akár 110 is lehetne.

    Az amcsik mostanában maguknak általában nyomott áron szállítanak, aztán kiélik magukat az exporton..

    Kele

  4. Ez így csúsztatás. Ha mi akarnánk venni SH-t akkor 90 milla alatt nem úsznánk meg csupaszon.. de akár 110 is lehetne.

    Melyik része nem érthető annak, hogy a US Navy rendelt után gépeket és erre vonatkozott a komment? Nem többre és nem kevesbbre. Ez az egy mondat takarja azt, hogy már minden meglevő infrastruktúra megvan, csak a gépet kell lényegében kifizetni.

    Mit akartam ezzel mondani? Azt, hogy semmi értelme ennek a lépésnek szerintem, mert ennyi pénzből az MMRCA tender győztes gépéből vehetnek 1-et vagy 0.6-0.8 db gépet, miután a porgram már fut. Vagy akármelyik más gépből. Pl. még Szu-30-at, mert annak flyaway ára ebben a nagyságrendben van. Egy Mirage-2000-5 gép képességei méreből kifolyólag nem érik el egy Szu-30 képességeit egyes paratméterekben.

    Azon felül apró bibi a terméktámogatás, mert Mirage-2000 gépek támogatása bizony meg fog szűnni. Az arab államok lassan leépítik őket, a franciák is. Egyetlen nagyobb üzemeltető Tajvan marad, de ők is inkább F-16 gépeket üzemeltetnének fajlagosan 1/5 áron.

    A gép fő fegyverzete a MICA rakéta, amivel szintén az az apró bibi, hogy a franciák kijelentették, hogy nem fejlesztik tovább és az utolsó megerendelés után jelen állás szerint gyártás sem lesz. Ha a 40 milla / gép ár nem takara azt, hogy előre megcsinálják a Meteor integrációt és más esetleg jövőben jövő dolgot, akkor nehéz nem „vastagbőrős” ajánlatként kezelni és nem érezni a korrupció illatát. Legalábbis szerintem.

    Remélet a „tizedgépek értelmezése megy. :)

  5. Szerintem az Indiaiak nem hülyék, hogy némi MICA, sisakcélzó, meg precíziós földi csapásmérés bővítésre elköltsenek ennyi pénzt.
    Az a baj, hogy nem tudjuk mit takar az upgrade.

    Amit kifogásoltam, hogy egy amcsi „belső” piaci ár, nem egészen tükrözi azt amennyiért más nemzet megkapja az adott gépet..

    A franciák – hacsak nem csinálnak ott is be nem tervezett leépítését – még talán egy évtizedig is repülik a Mirage-t, mivel nincs pénzük annyi Rafale legyártására. Az biztos, hogy a Mirage F-1 századok mellet a vadász Mirage C egységeket is csökkentik. A Tiger Meet után oszlatják fel a 12. századot, pedig azok RDY lokátoros Mirage 2000-5 gépekkel repültek. (kíváncsi leszek mi lesz a jetekkel, mert külföldön talán dél-Amerika (brazilia) venné meg őket..