Ahogy a J-20 léte terjedt futótűzként a kínai fórumokon és blogokon, úgy robbant a hír a napokban: Kínában a hónap elején levegőbe emelkedett egy másik, rövid felszállásra és függőleges leszállásra képes (STOVL), csökkentett észlelhetőségű típus.
A Chengdu J-20 ‘Black Eagle’ gurulópróbáinak és szűzrepülésének híre (és az arról készült képsorozatok) futótűzként terjedt(ek), nem kis döbbenetet okozva a nyugati médiának, úgy a J-18 Red Eagle típusjelet kapó repülőeszköz első felszállásának híre nem kevésbé okozott meglepetést Kína határain kívül és belül egyaránt.
„Már 2005-ben említést tettek kínai ipari források, hogy az ázsiai ország egy, az amerikai JSF programhoz hasonló projekten dolgozik.” – mondta Richard Fisher, a washingtoni székhelyű Nemzetközi Értékelési és Stratégiai Központ alelnöke. „Tekintettel a Kínai Néphadsereg haditengerészeti ambícióira, minden bizonnyal állíthatjuk, hogy van létjogosultsága egy VSTOL vagy STOVL típusú harci repülőgépnek.”
Emellett több érdekes programon is dolgoznak Kínában, melyről nyilvánosságra kerültek adatok, a Shenyang Aircraft Corporation (SAC) szakemberei a J-16 jelzésű projekten munkálkodnak, mely a J-11B (kínai gyártású Szu-27) átalakított változata, csökkentett észlelhetőséggel, beépített fegyvertérrel és AESA radarral. Továbbá (a hírek szerint már 2009 óta) repül a J-15 ‘Flying Shark’, mely a Szu-33 kínai változata. A fejlesztési programhoz egy ukrán Szu-33-as tanulmányozása adott némi segítséget.
Emellett említést tettek egy J-17 és egy J-19 kód alatt futó projektről is. Előbbi a Szu-34-esen alapuló nagy hatótávolságú csapásmérő gép, míg a J-19 szintén a J-11B-n alapuló nehéz vadászbombázó lesz.