Az Amerikai Egyesült Államok fegyveres erőinek számtalan pilóta nélküli repülőgépe között talán a legismertebb a General Atomics MQ-1 Predator. A US Air Force állományában szolgáló típusból számtalan példány szelte és szeli mai napig a különböző konfliktuszónák egét, miközben felderíti az ellenség állásait vagy tűztámogatást nyújt a harcoló alakulatoknak. Azonban napjainkra már nem számít a legfejlettebbnek, egyre-másra jelennek meg a nálánál nagyobb, több fegyver hordozására képes és fejlettebb UAV-k. Ennek következményeként a USAF várhatóan nem rendel már többet belőle, helye viszont még egy ideig biztosított a flottában.
2011. március 3-a fontos mérföldkőként kerülhet be az Amerikai Légierő történelemkönyvébe, ugyanis e napon került sor az utolsó General Atomics MQ-1 Predator UAV-jük átvételére. A 268-as farokszámot viselő Predatort James Beissner ezredes, a USAF Harcászati Légi Parancsnokság Irreguláris Hadviselési Osztályának parancsnoka vette át a gyártótól az Ohio államban található Wright-Patterson támaszponton. Az MQ-1 eddigi szolgálata alatt több mint 900 000 repült órát halmozott fel a USAF kötelékében, eközben pedig a flotta átlagosan 90%-os bevethetőséget produkált.

Az X-37B OVT-2 egy hónappal a küldetés megkezdése előtt ,
Mint arról más korábban is hírt adtunk, a Boeing és a USAF március 4-ére tervezte a második X-37B pilóta nélküli űrrepülőgép orbitális pályára állítását. Nos, örömmel jelenthetjük be, hogy csak egy napot késtek, így március 5-én az OVT-2 egy Atlas-5 hordozórakéta támogatásával elindult megközelítőleg 270 napos Föld körüli keringésére a floridai Cape Canaveral központból. A sikeres kezdet után hosszú és aprólékos munka vár a Boeing mérnökeire, akik az továbbfejlesztett hőálló burkolatot, napelemeket és fedélzeti rendszereket is tesztelik majd a küldetés során.