Sokáig csend volt a nemzetközi sajtóban az amerikai tankerbeszerzéssel kapcsolatban, hónapokkal ezelőtt is csak egy kínos baki törte meg a csendet, ám most úgy tűnik a célegyenesbe ért a kiválasztási folyamat.
Február 10-én érkezett a hír, hogy a Boeing vállalat elküldte végső, alaposan kidolgozott ajánlatát az USAF számára, de a rivális EADS is jelezte aznap, hogy ők is benyújtották pályázatukat. Persze meg is kezdődött az önfényezés és a másik fél szapulása.
Az EADS által közzétett nyilatkozat szerint a Boeing által ajánlott KC-767 NextGen Tanker még csak egy koncepció, ellenben az ő KC-45-ösük a már üzemben álló és kipróbált Airbus A330 MRTT-n alapul. Hovatovább a típus 15-44 százalékkal olcsóbban üzemeltethető, de mégis nagyobb a hatótávja és több üzemanyagot képes átadni.
A Boeing sem kérette magát, kijelentette, hogy a döntés Amerika számára meglehetősen kritikus mind nemzetbiztonsági, mind ipari szempontból. Nyilván ez egy meglehetősen finom célzás volt arra, hogy nem túl hazafias döntés nem amerikai típust választani. Továbbá kijelentették, a KC-767 potom 36 milliárd dollárral lenne olcsóbb a teljes életciklusra vetítve, mint a rivális gépe.

A Boeing tankere Raptort itat ,
Az Amerikai Légierő részéről azonnal visszaigazolták, hogy megkapták mindkét dokumentumot, és azok áttanulmányozása után hamarosan meghozzák a döntést. De hányszor hallottuk ezt már? Sokszor. Ezúttal is csak remélni tudjuk, hogy ez a végső fordulója a maratoni hosszúságú közbeszerzési folyamatnak, melynek végén 35 milliárd dollár üti a győztes markát. Azonban a gyors kiválasztás ezúttal sem biztosított, ami főképp két dolognak köszönhető.
Az egyik a már említett „aprócska” baki, amikor a légierő illetékesei a beadott pályázatokról szóló értékélést véletlenül (?) a rivális cégeknek küldték ki, így az EADS kapta a Boeingét és vice versa. A másik ok a 2011-es költségvetésből politikai okokból kimaradt a KC-X tenderre szánt költségvetés, így a költségvetési szakértők szerint a legjobb megoldás az lenne, ha idén közölnék a beszerzési verseny végeredményét, azonban a fejlesztésről és megrendelésről szóló szerződést csak később írnák alá, amikor már biztosított a program finanszírozása a jövő évi költségvetésben.