Korábban már beszámoltunk róla, hogy már csak Németország döntésére vár az új finanszírozási szerződés ratifikálása. Ahogy várható volt, a németek belementek a dologba, de csak feltétellel…
Bár a német parlament a múlt héten megszavazta a 4.6 milliárd dolláros pénzeszsákot, sokáig téma volt, hogy csökkentik a beszerzendő darabszámot. Mivel a megrendelést meglehetősen veszteségesen lett volna visszamondani, így más megoldás mellett döntöttek. Jelenleg a németek a típus legnagyobb megrendelői, a mostani kompromisszum miatt nem ők üzemeltetik legnagyobb darabszámban az A400M „Grizzly”-t, mivel az 53 megrendelt példányból 13 darabot tovább értékesítenek egy másik légierőnek. Nem kizárható, hogy ezek a gépek alkotják majd a HAW riválisaként felállítandó európai teherszállító légiflottát.
Ezidáig hét ország rendelt az Airbus teherszállító repülőgépéből mintegy 27 milliárd dollár értékben. A Német Légierő korábban 60 darabra adott le rendelést, ám ezt később 53 darabra csökkentették. Hasonlóképpen cselekedtek az angolok is, akik a 25 darabos példányszámot redukálták 22 gépre. Nagy veszteség volt a Dél-afrikai Köztársaság kilépése is, a SAAF nyolcgépes megrendelésről mondott le.
Kiváncsi vagyok, hogy kinél lesz újabb csökkentés…
Én meg arra, hogy ki lesz a következő vásárló, illetve kinek tudják elpasszolni a felesleges gépeket. USA? európai vagy esetleg egy arab ország?