Egy ideje már ismert, hogy hiába mutatkozott be ősszel a Nimrod MRA4, a típus már nagyon várt, újjágyúrt, alapvetően „új gép” változatának az anyagi megszorítások miatt mégsem lehet jövője a RAF-nál. Meg máshol sem – már csak azért sem, mert a mintegy 4 milliárd fontos programban megvalósuló 9 gép bezúzásra kerül.

A Nimrodok szétvágása a kiváncsiskodók szeme elől elkerítve indult be. Persze helikoipter ellen nem véd a paraván. | Forrás: BBC ,
A tengerészeti járőrgépek hadrendbe állításától történő eltekintés kiváltotta indulatok és a potenciálisan komoly nemzetbiztonsági kockázatok lebegtetése ellenére a gépek szétvágása a közelmúltban megkezdődött „születési helyükön”, a BAE Systems tulajdonában lévő Woodford Aerodrome területén. (A BBC videója minderről.)
A Londonnak mintegy 200 millió fontjába kerülő döntéssel kapcsolatban nyugállományú magas rangú tisztek által a sajtónak eljuttatott álláspontja szerint a kormány ugyan valóban megspórolt sok száz milliót, ám ezzel masszív sebet üt Anglia biztonságán.
„A tengeri útvonalak sérülékenysége, a megjósolhatatlan tengerentúli krízishelyzetek, illetve a felszínen és tenger alatt érkező ellenség egyaránt egy rugalmas gépet követel meg.” – áll többek közt az öreg motorosok által aláírt levélben.
David Cameron miniszterelnök szóvivője a reakcióban ellene ment annak, hogy a Nimrodok szanálása aláásná az Egyesült Királyság biztonságát, hiszen a Nimrodok feladatkörét több más rendszerrel váltják ki.
„Ezen szóban forgó program költség- és időtúllépéses volt és egy gép sem volt konkrétan hadrendbe állítva.” – tette hozzá.