A Boeing által fejlesztett, Phantom Ray nevű, pilóta nélküli repülőgépről májusi bemutatkozása óta nem sokat lehetett hallani, ám a közelmúltban érdemi eredményeket értek el a géppel a gyár szakemberei.
November 18-án megkezdték az alacsony sebességű gurulási teszteket, melyeket a várakozásoknak megfelelően sikerrel teljesített a típus.
„A Phantom Ray mindent pontosan úgy csinált, ahogy azt vártuk tőle” mondta a program menedzsere, Craig Brown. „Megfelelően kommunikált a földi irányítóközponttal, megkapta és teljesítette az előírt gurulási útvonalat, mely alatt folyamatosan sugározta a központnak fedélzeti rendszereinek adatait.”
A gépet a sikeres teszt után a St. Louis-i Lambert nemzetközi repülőtérről december 13-án átszállították az Edwards Légibázisra. A demonstrátornak nem mindennapi utazásban volt része, a NASA egyik átalakított Boeing 747-ese (mellyel az űrrepülőgépeket is szállítják) vette a hátára, hogy megtegye vele a Kaliforniába vezető, 50 perces utat.
Az Ebwardson található Dryden Repüléstechnikai Kutatóközpont égisze alatt újabb gurulási tesztek következnek, mielőtt 2011 elején a saját szárnyán végrehajthataná első repülését a Phantom Ray.
Ezt 1 DC3as is átvihette volna.
ezek az UCAV-ok teljesen meg fogják változtatni a háborúk menetét, képzeljetek el ezekből egy csordát
nagyon nehéz lesz őket észlelni
BAE Tauris meg Dassault Neuron is valami hasonló cucc lesz
doca ! Az oroszok főleg ilyen célokra – irányítóközpontok – tartják fenn a szpecnazt .