|

Megköttetett az ecuadori Cheetah szerződés

Az egykori Atlas Aircraft Corporation – ma Denel Aviation – által a Dassault Mirage III továbbfejlesztésével megalkotott, 1986 – 2008 között hadrendben állt Cheetah vadászgépek egy részének továbbadásáról mi magunk is több alkalommal híreztünk már. A SAAF által kivont, „nyugdíjas Gepárdok” 2008 óta lekonzerválva várják, hogy egy érdeklődőnél lerepülhessék a sárkányukban maradt repórákat.

Ezen érdeklődő egyelőre Ecuador, aki 2009 óta mutat érdeklődést a típus iránt. Mind Ecuador, mind pedig a Denel legnagyobb megelégedésére a 12 Cheetah C szállításáról és a Denel általi 5 éves, – opcionálisan meghosszítható – helyben nyújtott támogatási/együttműködési programról szóló szerződésre tinta került a közelmúltban.

Egy Cheetah húz el a USS Forrest Sherman mellett

Egy Cheetah húz el a USS Forrest Sherman mellett – ekkor még a SAAF aktív tagjaként | Forrás ,

A vadászgép vonalon kizárólagosan Dassault gépeket, illetve azok elfajzásait üzemeltető Equadori Légierőnek a gépek – egyelőre nem ismert – költsége csak úgy volt biztosítható, ha a fegyvernem lemond 6 darabról a 2008-ban megrendelt 24 Super Tucano-ból.

Az elvileg jó állapotú és elektronikai szempontból nem a Mirage III-at képviselő Cheetah gépek a Mirage III izraeli továbbgondolásában megszülető Kfir és a Mirage F1 típust, illetve a Venezuelától ajándékba kapott 6 Mirage 50-est egészítik majd ki.

Ecuadori Kfir

Ecuadori Kfir Python3 és Python 4 légiharc rakétákkal. Az eredetileg 13 gépes Kfir állományból már csak 8 maradt meg – egy 1999-es szerződés értelmében ezek mindegyike a C.10-es változatra lett felhozva. | Forrás ,