Megköttetett az ecuadori Cheetah szerződés

Az egykori Atlas Aircraft Corporation – ma Denel Aviation – által a Dassault Mirage III továbbfejlesztésével megalkotott, 1986 – 2008 között hadrendben állt Cheetah vadászgépek egy részének továbbadásáról mi magunk is több alkalommal híreztünk már. A SAAF által kivont, „nyugdíjas Gepárdok” 2008 óta lekonzerválva várják, hogy egy érdeklődőnél lerepülhessék a sárkányukban maradt repórákat.

Ezen érdeklődő egyelőre Ecuador, aki 2009 óta mutat érdeklődést a típus iránt. Mind Ecuador, mind pedig a Denel legnagyobb megelégedésére a 12 Cheetah C szállításáról és a Denel általi 5 éves, – opcionálisan meghosszítható – helyben nyújtott támogatási/együttműködési programról szóló szerződésre tinta került a közelmúltban.

Egy Cheetah húz el a USS Forrest Sherman mellett

Egy Cheetah húz el a USS Forrest Sherman mellett – ekkor még a SAAF aktív tagjaként | Forrás ,

A vadászgép vonalon kizárólagosan Dassault gépeket, illetve azok elfajzásait üzemeltető Equadori Légierőnek a gépek – egyelőre nem ismert – költsége csak úgy volt biztosítható, ha a fegyvernem lemond 6 darabról a 2008-ban megrendelt 24 Super Tucano-ból.

Az elvileg jó állapotú és elektronikai szempontból nem a Mirage III-at képviselő Cheetah gépek a Mirage III izraeli továbbgondolásában megszülető Kfir és a Mirage F1 típust, illetve a Venezuelától ajándékba kapott 6 Mirage 50-est egészítik majd ki.

Ecuadori Kfir

Ecuadori Kfir Python3 és Python 4 légiharc rakétákkal. Az eredetileg 13 gépes Kfir állományból már csak 8 maradt meg – egy 1999-es szerződés értelmében ezek mindegyike a C.10-es változatra lett felhozva. | Forrás ,

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

HTKA Hírhalom 2018. 15. hét

HTKA Hírhalom 2018. 15. hét

HTKA Hírhalom 2016. 47. hét

HTKA Hírhalom 2016. 47. hét

HTKA Hírhalom 2016. 38. hét

HTKA Hírhalom 2016. 38. hét

HTKA Hírhalom 2016. 24. hét

HTKA Hírhalom 2016. 24. hét