Az Izraeli Légierőben a csúcstípusnak számító F-16I Block 52+ “Soufa” (‘Vihar’) típusú gépek mellett a Falcon régebbi verziói is rendszerben állnak, melyek modernizációjáról döntés hozott a közel-keleti állam. A program ezúttal mérföldkőhöz érkezett, elkészült az első modernizált példány.
A 2009-ben bejelentett, Barak 2020 jelzésű projekt során a Lockheed Martin F-16C/D vadászbombázók új szemmagasságú kijelzőt, digitális bevetéstervező és -kiértékelő rendszert, valamint egyéb, nem megnevezett berendezéseket és szoftvereket kapnak. Az átalakítási munkálatokat századszinten végzik el. A tervek szerint 124 darab korszerűsített F-16C/D egészíti majd ki a (most már csak) 100 gépes Soufa-flottát.
A következő lépés az izraeli F-16C/D szimulátorok korszerűsítése lesz, melyeket szintén ki kell egészíteni az említett rendszerekkel, hogy megegyezzenek a szimulálandó géppel, élethűbbé téve a kiképzést.
Az F-16A/B flotta jövője nem ennyire fényes. A tervek szerint az elkövetkezendő években kivonják őket a szolgálatból. Nyugdíjazásuk határideje nagyban függ az izraeli F-35 Lightning II első példányainak érkezésének dátumától is.
Csúcsgépnek náluk nem a Ra’am-ok számítanak?
Nagy hatótávolságú csapásmérésnél valószínűleg igen. Viszont összesen 24 gép van. A 100+100 F16-tal nem összemérhető mennyiség.
Érdekes, hogy mi lesz az A/B Faloconokkal.
Egy korszerűsítés után eladhatnák, ha az USA rábólint. Talán Tajvan meg is venné, de hát ott lenne a kínai reakció vagy az usa pampogása…
Esetleg visszavásároltatják az LM-em és belepótolják a pénzt az F-35 árába.
Ha egyik sem, akkor kérjünk egy példányt Szolnokra a múzeumba.
Nálunk már csak így lehet huzamosabb ideig F-16-os…
Ugyan régi a hír, de feltenném a kérdést, hogy az IAF mennyi ideig tudná kitolni a C/D flotta élettartalmát?