|

HTKA Hírhalom 2010. 47. hét

A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.

Az Új-mexikói Holloman légibázison az 586. tesztelő század emberei befejezték az LTGM-65, vagyis a jól ismert földi célok elleni Maverick rakéta lézeres változatának légi tesztjeit. Idáig ebben semmi érdekesre nem lehet felfigyelni, az alakulatnak már a Maverick sok verziójával volt dolga. Az eset különlegességét a hordozó platform adja, ami nem más, mint a C-12 könnyű személyszállító. A légierőben csak „Ms. Mable” néven emlegetett típus, mely a Beechcraft 1900 katonai változata, melynek üzemeltetése jóval olcsóbb, mint egy sugárhajtású vadászbombázóé. Indításra még nem került sor, csak a rakéta repülés közbeni viselkedését figyelték, ennek ellenére ez akkor is egyedi vizsgálati képesség.

A francia DGA október 25-én átvette az 1000. Mica légiharc-rakétát. Az MBDA-nak még további száz darab leszállítására van szerződése, melyet 2012-re kell teljesítenie. A Mica rakétát két változatban gyártják, van aktív radaros (EM) és infravörös érzékelővel (IR) ellátott verziója is, melyeket a kiváló manőverező képességüknek köszönhetően akár a gép mögötti célra is lehet indítani. Ebben az esetben a cél adatait egy másik géptől kapja a rakéta a Link 16-os adatátviteli rendszeren keresztül.

A bioüzemanyagok fejlesztésében egyértelműen az Amerikai Légierő jár az élen, de mindenkori riválisa a Haditengerészeti Légierő sem akar lemaradni ezen a téren sem. Most az utóbbi könyvelhetett el sikert: az egyik MH-60S helikopterük repült bioüzemanyag és a hagyományos kerozin 50-50%-os keverékével. A Navy reményei szerint az új üzemanyag jelentős mértékben csökkentheti a olajszármazékoktól való függőségüket.

MH-60S Seahawk ,

Az Olasz Hadsereg jelenleg 56 A129-es Mangusta harci helikoptert tart üzemben, melyekre lassan ráférne a modernizáció, melyre már rá is bólintottak az olasz parlamentben. A tervek szerint 2011-től kezdődően a forgószárnyasok gyártója, az AgustaWestland a francia Selex Galileo vállalattal közösen végezné el 32 Mangusta G19-es csomagra modernizálását, további 10 példányra pedig opció van érvényben. A modernizáció legfontosabb eleme az izraeli Rafael vállalat által fejlesztett fedélzeti berendezések beépítése, valamint a Spike ER irányított páncéltörő rakéta integrációja, mely szintén a Rafael terméke. Az új
eszközökkel a Mangusták nagyobb távolságból észlelik és semmisíthetik majd meg a célokat, nappal és éjjel egyaránt. A modernizáció teljes költsége 200 millió euró (275 millió dollár).

A129 Mangusta ,

A Selex Galileo sikeres tesztet hajtott végre egy új, fejlesztés alatt álló légi céllal, a Mirach továbbfejlesztett változatával. A Williams International WJ38-7T hajtóművel felszerelt, 100/X jelzésű drón megnövelt teljesítményű avionikával és jobban kidolgozott aerodinamikával emelkedik felül az elődjén, a 100/5-ösön. Az ősszel végrehajtott teszten sikeresen demonstrálta az alacsony sebességű repülési teljesítményét és a magas túlterhelésű manőverek közben mutatott ellenállóságát.

Az ITT Corporation leszállította az első kompozit részegységet a Sikorskynak, melyet az új teherszállító helikopter, a CH-53K ‘Super Stallion’ prototípusába építenek be. Bár a programmal kapcsolatban rengeteg probléma felmerült, a CH-53K prototípusának összeszerelése már megkezdődött, a berepülési programot már jövőre elkezdenék, ám ehhez az ütemterv pontos tartása szükséges, ami korábban sem ment túlzottan, így további csúszások várhatók.

————
Közreműködött: Phoenix

4 hozzászólás “HTKA Hírhalom 2010. 47. hét”

  1. Az első szakaszról a C-12 esről egyből az ugrott be ha ezt egy kisebb haderővel rendelkező ország csinálná kapásból aztmondanák mi a fa…nak barkácsolnak egy lelőtt géppel több (vagy hogy hejette vettek volna valami csúcs super gépet mert semmit se ér.) ugynézki az USA-nak is alternatívák után kell néznie (nemhiába a pénz az nagy úr lehet akármijen fejlett a technológia)

  2. Ez az FN-es cikk nagyon megdöbbentett (Mármint hogy ilyen nyíltan hülye emberek is vannak a katonai vezetésben, az egyéb sz. keveréssel eddig is tisztában voltam)!
    Már tényleg nagyon itt van a tisztogatás ideje.
    Ki kel rakni, aki nem odavaló, majd a helyükre keríteni nem IQ-szegény és erős hivatástudattal rendelkező intelligens személyeket (aki keres, az talál).

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.