|

Megkezdődött a CH-53K összeszerelése

A Sikorsky CH-53K Super Stallion nehéz szállítóhelikopter fejlesztési programjáról túlzás lenne azt állítani, hogy jól haladt, sőt, kifejezetten problémás esetnek bizonyult. Azonban úgy tűnik, végre sikerült összekapniuk magukat odaát, és belehúztak, ugyanis az idő sürget, a pénz pedig fogy, az el nem végzett munkáért pedig nem jár fizetség. További ösztönző erőként hathat a mérnökgárdára, hogy a USMC-n kívül még további három ország érdeklődik komolyan a típus iránt, melynek első részegységei már el is készültek.

Egy légi járművet (legyen az katonai vagy polgári) az esetek túlnyomó többségében sok-sok kisebb-nagyobb vállalat által gyártott alkatrészekből szerelnek össze az ’igazi’ gyártónál. Nincs ez másként a CH-53K esetében, melynek hátsó törzsszekcióját, rakodórámpáját és a tehertér-ajtajának egyes részegységeit például az Amerikai Egyesült Államokban jegyzett GKN Aerospace készíti. Jelen esetben teljesen helytálló a jelen idő, ugyanis a vállalat nemrég elküldte az első teljesen kész hátsó törzsszekciót a Sikorsky számára.

A Super Stallion jelentős méreteivel összhangban természetesen ez a részegység is tiszteletet parancsoló méretekkel bír. Hossza 6 méter, szélessége és magassága pedig egyaránt 2,7-2,7 méter. Alkotóelemeit tekintve részben fejlett hibrid kompozit, alumínium és titán részegységekből áll, külső borítása pedig ugyancsak kompozit felület. A megfelelő szintű minőség előállításának érdekében a GKN Aerospace üzemét jelentősen modernizálták, mivel szükségessé vált új típusú gyártástechnológiák rendszeresítése, ez elsősorban a nagy mennyiségű kompozit alkalmazásának tudható be.

Sikorsky CH-53K | Fotó: US Navy ,

A GKN Aerospace 2007-ben kötött szerződés a Sikorskyval az elemek gyártásáról. Eme megállapodás első részében hét kittet szállítanak le, melyek a prototípusokba kerülnek, ezt 2012-ig kell teljesíteni. Ezt követően, a CH-53K sorozatgyártásának beindulásának idejére 156 ’csomag’ leszállítására kaptak megbízást. Így a cég St. Louisban található üzemének 2013 és 2022 között biztosan lesz munkája, ugyanis a Sikorsky ebben az időintervallumban tervezi a sorozatgyártást.

’Büszkék vagyunk rá, hogy részesei lehetünk annak a csapatnak, mely létrehozza ezt a rendkívül fejlett repülő szerkezetet, és hogy mi lehetünk az elsők, akik egy fontos részegységét legyártották. Kétségünk sem férhet hozzá, hogy a Sikorsky jelentős segítséget kap tőlünk abban, hogy ilyen fejlett technológiákat alkalmazhasson új helikopterén.’ – mondta Kevin Cummings, a GKN Aerospace elnök-vezérigazgatója az esemény kapcsán.

2 hozzászólás “Megkezdődött a CH-53K összeszerelése”