Hamarosan levegőbe emelkedhet a majdan India saját fejlesztésű radarrendszerét magával cipelő platform első példánya, mely az ázsiai ország választása szerint egy EMBRAER ERJ-145 típusú, átalakított utasszállító repülőgép lesz.
A brazil típus három példányát még 2008-ban rendelték meg Új-Delhiből, potom 406 millió dollárért. A tervek szerint az első gépet még az idén leszállítják, hogy az indiai fél megkezdhesse az átalakítási munkálatokat.
A gép fedélzetére a DRDO (Defence Research & Development Organisation) által kifejlesztett, kombinált radarrendszert telepítik, ám ellátják még légi-utántöltés lehetővé tevő töltőcsonkkal, valamint a radarrendszer kiszolgálására komolyabb áramfejlesztő berendezést és légkondicionáló rendszert is kap a brazil típus.
Az indiai ERJ-145 AEW&C repülőgéptől 10700 méteres repülési magasságot várnak. A gépre szerelt radarrendszer egy aktív sugáreltérítésű, síkantennás készülékből, valamint két hagyományos elven működő radarból áll. Előbbit a törzs tetejére, míg utóbbiakat a gép orrába és farokrészébe telepítik, biztosítva ezzel a 360 fokos lefedettséget. A gépbe emellett hazai fejlesztésű kommunikációs, adattovábbító és önvédelmi rendszereket szerelnek.
A fejlesztési program évtizedek óta folyik, ám 11 éve egy szerencsétlenség jelentősen visszavetette a munkálatokat, amikor a légi próbapadként használt Hawker Siddeley HS748 repülőgép lezuhant és a géppel együtt veszett oda számos indiai szakember is, akik fontos részei voltak a fejlesztési programnak.
A típus szolgálatba állásával kiegészítik az Indiai Légierő izraeli Phalcon radarrendszerrel szerelt, Il-76-oson alapuló légtérellenőrzőit, valamint valamint az Indiai Haditengerészet radarral felszerelt Kamov Ka-31 típusú helikoptereit.