A Portsmouth Today arról számolt be a minap, hogy 12 brit pilóta indult útnak Angliából augusztus 20-án, mégpedig azért, hogy kiképzést kapjanak hajófedélzeti típusra. A lap információi szerint viszont nem másért, csupán „kémkedni” mentek az Egyesült Államokba.
Hónap elején beszámoltunk arról a lehetőségről, miszerint a Brit Királyi Légierő az F-35B Lightning II helyett F/A-18E/F Super Hornetet rendszeresítene. A jelenleg építés alatt álló újgenerációs repülőgép-hordozó, a Queen Elizabeth „síugrósáncos” fedélzettel épül, ám ha a STOVL típus helyett CATOBAR üzemelésre képes gépeket rendszeresítenének, az a hajóegység nagyobb arányú áttervezését igényelné.
A brit pilóták az angol újság szerint ennek a lehetőségét kutatják, tesztelik a Hornet képességeit, valamint a katapultos indítás és fékezőhorgos leszállás folyamatát. A US Marine Corps kiképzőegységeihez beosztott pilóták akár nyolc évet is az Egyesült Államokban tölthetnek. Ekkorra már elkészül a Queen Elizabeth osztály második egysége, már ha nem kell nagyobb arányú módosítást végrehajtani rajtuk.
Egyéb lehetőség is van a Super Horneten kívül: a Dassault Rafale és az F-35C. Bár utóbbi egy generációval modernebb mind a Hornetnél, mind a Rafale-nál, nem jelentene olcsóbb alternatívát az F-35B-hez képest.

Haladnak a teszteléssel ,
A döntés tehát tovább húzódik, az eddigi információk szerint nem valószínű, hogy még idén megszületik. Ám minél tovább húzzák a dolgot, annál költségesebb lesz módosítani a készülő hordozókat.
Kapcsolódó hír, hogy a brit védelmi minisztérium 650 ezer fontos megrendelést adott a Converteam energetikai cégcsoportnak az amerikai Ford-osztályra kerülő EMALS-hoz hasonló elektromágneses katapult kifejlesztésére, mely az EMCAT nevet viseli. A minisztérium részéről ennek ellenére tagadják, hogy lemondtak volna az F-35B megrendeléséről.