A Portsmouth Today arról számolt be a minap, hogy 12 brit pilóta indult útnak Angliából augusztus 20-án, mégpedig azért, hogy kiképzést kapjanak hajófedélzeti típusra. A lap információi szerint viszont nem másért, csupán „kémkedni” mentek az Egyesült Államokba.
Hónap elején beszámoltunk arról a lehetőségről, miszerint a Brit Királyi Légierő az F-35B Lightning II helyett F/A-18E/F Super Hornetet rendszeresítene. A jelenleg építés alatt álló újgenerációs repülőgép-hordozó, a Queen Elizabeth „síugrósáncos” fedélzettel épül, ám ha a STOVL típus helyett CATOBAR üzemelésre képes gépeket rendszeresítenének, az a hajóegység nagyobb arányú áttervezését igényelné.
A brit pilóták az angol újság szerint ennek a lehetőségét kutatják, tesztelik a Hornet képességeit, valamint a katapultos indítás és fékezőhorgos leszállás folyamatát. A US Marine Corps kiképzőegységeihez beosztott pilóták akár nyolc évet is az Egyesült Államokban tölthetnek. Ekkorra már elkészül a Queen Elizabeth osztály második egysége, már ha nem kell nagyobb arányú módosítást végrehajtani rajtuk.
Egyéb lehetőség is van a Super Horneten kívül: a Dassault Rafale és az F-35C. Bár utóbbi egy generációval modernebb mind a Hornetnél, mind a Rafale-nál, nem jelentene olcsóbb alternatívát az F-35B-hez képest.
A döntés tehát tovább húzódik, az eddigi információk szerint nem valószínű, hogy még idén megszületik. Ám minél tovább húzzák a dolgot, annál költségesebb lesz módosítani a készülő hordozókat.
Kapcsolódó hír, hogy a brit védelmi minisztérium 650 ezer fontos megrendelést adott a Converteam energetikai cégcsoportnak az amerikai Ford-osztályra kerülő EMALS-hoz hasonló elektromágneses katapult kifejlesztésére, mely az EMCAT nevet viseli. A minisztérium részéről ennek ellenére tagadják, hogy lemondtak volna az F-35B megrendeléséről.
A héten nem leszek,majd írok,ha vagyok…
Lehet, hogy valóra válik e reklám egy része:
http://www.youtube.com/watch?v=wL-JOSwW8JY
Érdekes lenne! A Johnnie Walker-nél már 5 évvel ezelőtt is tudtak erről a tervről? Vagy csak a géniuszok tényleg a jövőbe látnak, így vagy úgy!
A viccet félre téve, ha bejönne az üzlet egy kissé pofon lenne az LM-nek, sőt talán nem is kicsi, ha főleg a Boeing adná!
Hogy melyik lenne a biztos és ami a fő helyes megoldás, azt nehéz lenne megmondani! Attól függ mennyire kell a hajót átalakítani? Az F-35C kicsit „emberesebb”, mint ahogy azt már írtam, de ez is még odébb van, míg az SH, – ha gyorsan születik döntés – úgy két éven belül harcra kész, szárazföldről bevetve mindenképpen, hogy hajóval együtt e? Valószínűleg nem, de ez is jobb, mint a semmi, de F-35B-ből két év múlva sem lesz még angol felségjelzésű széria gép! Ez van! De ha az angol büszkeségből megyünk ki, akkor a Rafale nem lenne befutó, habár ez csak az én meglátásom, a politikusok pedig bárhogy rendezhetik a dolgokat, mint tudjuk!
http://www.youtube.com/watch?v=wL-JOSwW8JY
Csak azt szeretném tudni, hogy egy Hornetnek miért Q-5 Fantan kabintetője és keretje van?
(0:07)
Ej, ezek a firnyákos kínaiak… :)
0:10-nél meg Harrier futó van…:)
Britek viszont tényleg komolyan gondolják. Viszont az SH-val lenne egy, az EF mellé egy sok szempontból hasonló típusuk és elveszne a STOVL képesség. RN lehet nyerne az ügyön, de a RAF vesztene. Gall madarat sztem kizárt, hogy rendszeresítenek.
Hornet102: Azta. Ez a reklám – kínaiul – borzalmas…:D
http://www.youtube.com/watch?v=2NNq7_bPkSE&feature=related
Na ez már angol, ütős hangzással!
Amúgy munkahelyen vagyok és megmondom őszintén, hogy nem hallgattam meg az első „kínai” változatot csak belinkeltem…
De lett néhány kellemes percetek, akkor örömmel!:)
Sztetek ha most neki állnának egy 5. generációs gépet fejleszteni itt Európában az mikorra lehetne kész?
Egyáltalán miért nem fejlesztettek már rég ki egyet?
Lehet inkább az ucav-okra gyúrnak (sztem igen)?
Bocs a sok kérdésért.
OFF
Meghalt 1 magyar katona Afganisztánban 1 életveszélyesen megsérült és 2 súlyosan megsérült!
Elvi kérdés nem állnak…
…mert az EF/Rafale/Gripen „zsír” új ebbe pedig a fő „fejlesztő” nemzetek benne vannak: Nincs rá igény. Ahol van ott meg vesznek F35öt de messze nem annyit amiért megérné nekiállni fejlesztgetni vmit.
sztem is. 2020+ annyira nincs messze.
http://index.hu/kulfold/2010/08/23/meghalt_egy_magyar_katona_afganisztanban/
két ismerősöm is kint van…
„Sztetek ha most neki állnának egy 5. generációs gépet fejleszteni itt Európában az mikorra lehetne kész?
Egyáltalán miért nem fejlesztettek már rég ki egyet?
Lehet inkább az ucav-okra gyúrnak (sztem igen)?”
A válasz egyszerű: Mert drága….
Tisztelet a halott katona emlékére, és mély részvét a gyászoló hozzátartozóknak!
(Ez a legkevesebb, mit mi itthonról tehetünk.)
http://www.hm.gov.hu/miniszterium/sajtokozlemeny_20100823
Őszinte részvétem a családnak!
A sérülteknek pedig mielőbbi felépülést kívánok!
Basszus.
Az elesett katona nyugodjon békében. A sérültek remélem mihamarabb rendbe jönnek!
Tisztelet az elesett hős katonánknak.
A cikkhez pedig,azt hogy „Ekkorra már elkészül a Queen Elizabeth osztály második egysége, már ha nem kell nagyobb arányú módosítást végrehajtani rajtuk.”
Vagyis megépítik a Prince of Walles-t is?
Európába még a tájfunt se tudják normálisan rendszerbe rakni.
5 generációst vadászgépet meg ne várjunk az európai eads fejlesztőitől .
Majd veszünk az amiktól f-35 oszt jó napot.
laci: tán még ők se tudják. Egyelőre arról volt hír, hogy heli hordozó lesz vagy eladják. Gondolom mert már nem lehet kihátrálni épelméüen aszerződésekből…
roni: Mármint mér nem tudták normálisan „rendszerbe rakni”. Értelmezni is nehéz amit írsz…
„heli hordozó lesz vagy eladják”
Lassan fogatlan lessz az a brit oroszlán,ha így megy.
Jelenleg úgy néz ki hogy a Britek tettek egy nem kis fordulatot a fejlesztéseik beszerzéseik terén. Az eddigi szárazföldi Afg orientációt hirtelen felváltotta a flotta és légierő prioritás. Ebből kifolyólag jelenleg úgy néz ki hogy a 2. QEII is megépül teljes értékű hordozóként de nem F-35 el. Ez utóbbi még nem eldöntött csak valószínű.
azért nem sok nemzet van aki rendekezik egynél több 65.000tonnas hordozóval konkrétan egy: US.
Ezek alapján az összes többi fogatlan oroszlán?
Fade
Csak arra céloztam,hogy már ez a Nagy Britannia nem a Brit Birodalom.