|

500 repült órás az A400M-flotta

Nemrégiben hosszú idő után újra foglalkoztunk az A400M-el, most pedig újra elő kell vennünk a témát. A korábbi tendenciával ellentétben most nem a program csúszásával vagy a krónikus pénzhiánnyal kapcsolatban szerepelt a hírekben a típus, hanem az előzőhöz hasonlóan ismét a berepülési program pozitív irányba való haladásának apropóján.

Mint ismeretes, az MSN003 jelzésű harmadik prototípussal a franciaországi Francazal légibázison megkezdték a gyenge minőségű futópályákról való üzemelés tesztjeit, közben pedig Spanyolországban sikeresen elvégezték a szárny terhelési tesztjeit. Utóbbit egyébként az MSN5000 jelzésű, kifejezetten a strukturális próbákra készített példány segítségével sikerült végrehajtani.

Időközben pedig újabb fontos mérföldkőhöz érkezett a program, ugyanis a berepülésben résztvevő prototípusok összesítve elérték az 500. levegőben töltött órát, melyet közel 150 repüléssel teljesítettek. Ebből nem meglepő módon a 2009. december 11-én első ízben levegőbe emelkedő MSN001 vette ki a részét a legnagyobb mértékben: 80 alkalommal szállt fel és le. A második helyen az MSN002 áll 56 repüléssel, míg az idén július 9-én a programba bekapcsolódó MSN003 11 sikeres repülési feladaton van túl.

A400M (Forrás) ,

A típus az év nagy repülőnapjairól sem maradhatott ki, az MSN001 a németországi ILA Berlin Airshow 2010-en bemutatózott, majd az MSN002 a Farnborough Nemzetközi Repülőnapon mutatta be tudását a nagyközönségnek, ahol egyébként a hivatalos névadási ceremónia is lezajlott: az A400M a keresztségben a ’Grizzly’ nevet kapta.
A fent említett prototípusok mellé hamarosan becsatlakozik a jelenleg Sevillában építés alatt álló MSN004, mely remélhetőleg még az év vége előtt repülni is fog.

2 hozzászólás “500 repült órás az A400M-flotta”