Nem sokkal a Silent Eagle demonstrátor első repülése után folytatódik a típus tesztprogramja, ezúttal az illeszkedő póttartályokból kialakított illeszkedő bombakamrákból hajtottak végre rakétaindítást.
A saját tulajdonú F-15E1 tesztgép átépítésével létre jött Silent Eagle demonstrátor programja újabb jeles eseményt könyvelhetett el a múlt héten, ugyanis sikeres rakétaindítást hajtottak végre az az illeszkedő póttartályból (CFT – Conformal Fuel Tank) kialakított illeszkedő fegyvertérből (CWB – Conformal Weapons Bay).
A Point Mugu haditengerészeti bázisról végzett tesztrepülés helyi idő szerint 17:59-kor vette kezdetét, a levegőbe emelkedő F-15E1 a rendszerellenőrzések végrehajtása után a kijelölt légtérben a bal oldali fegyvertérből egy AIM-120 AMRAAM légiharc-rakétát indított, majd 18:52-kor visszatért a bázisra.
„20 éve repülők F-15-össel, de ez az alkalom más volt, mint a többi” – nyilatkozta a repülés után Dan Draeger, az F-15 program tesztpilótája.
„A gép, a CWB és a rakéta is az elvárásoknak megfelelően viselkedett. Az illeszkedő fegyvertér alkalmazása új távlatokat nyit az F-15 Eagle történelmében, mind csapásmérő, mind légvédelmi szerepkörben. A Strike Eagle ezáltal méltó utód lesz az F-15 gépcsaládban, melynek tagjai mindig koruk élvonalát képviselték.”
httpv://www.youtube.com/watch?v=5CRF53SNzHA
jópofa
A videót nézve jutott eszembe, hogy a kétszemélyes vadászrepülőknél is úgy van, mint a helikoptereknél, hogy elöl ül a fegyveroperátor mögötte meg a pilóta? Vagy pont fordítva? Vagy feladattól függ (légiharc, bombázás), hogy milyen a munkamegosztás?
Nem teljesen. A két üléses harci gépeket általában kiképzésre használják, elől ül a pilóta, hátul az oktató. Régebben divat volt kétszemélyes gépeket használni harci feladatokra (F-14 Tomcat), de manapság kezd újra divatba jönni a fegyverrendszerek bonyolultsága miatt (F-15E Strike Eagle). Ilyenkor elől ül a pilóta, hátul a WSO.
Az első képeken amiket kiadtak róla a függőleges vezérsíkokat kifelé döntötték (15 fokkal). A videón lévőnél nincs ilyen. Jól látom?
http://www.flightglobal.com/blogs/the-dewline/assets_c/2009/03/MSF09-0028-137-thumb-450×582.jpg