|

Újabb légtérellenőrzőket vesz India

„Az első három AWACS még Il-76-bázisú lesz, de az utána következők már egészen biztos, hogy fejlettebb platformra épülnek.”-nyilatkozta az Indiai Légierő szóvivője még tavaly júniusban, nem sokkal a 2004-ben, izraeli Phalcon radarral megrendelt A-50EI légtérellenőrzők első gépének május végi megérkezése után.

A némi csúszást szenvedett 2. gép után a 2004-es rendelés utolsó, harmadik gépének érkezése az év végére vérható, azaz hamarosan teljessé válik az IAF AWACS képességeit nyitó flotta.

Hogy India az orosz – izraeli technika párosításának gyermekei mellett egy második vonalon is bővíteni kívánja légtérellenőrző képességeit, nem titok, ahogy az sem, hogy erre még 2008-ban a brazil Embraer EMB-145-ös gépét és a Saab Erieye radart szemelték ki.

2009. májusában újabb 3 AWACS beszerzésének tervét erősítették meg, majd ugye befutott az első Il-76 / A-50, meg a hírünk nyitányában idézett nyilatkozat. Némi keverés-kavarás zajlik éppen, hiszen az Indiai Légierő éppen ezen tavalyi nyilatkozatának, azaz az orosz hordozóplatformnak beígért búcsút intésnek készül épp egy 180 fokos fordulatú manővert venni, ugyanis hétfői nyilatkozatuk alapján újabb 2 db Phalcon radarral felszerelt A-50EI beszerzését készülnek elindítani.

„Már el is indítottuk két további AWACS beszerzésének ügyét” – nyilatkozta a Times of India-nak az IAF feje, P V Naik. „A Phalcon AWACS-ek hatalmas erősokszorozók. Kiváló tapasztalataink vannak velük, várhatóan október-november folyamán megkapják a teljes hadrafoghatósági státuszt.”

A dolog egyébként nem teljesen új keletű, hiszen idén márciusban India a 2004-es megrendelés feletti újabb 3 db A-50EI-ről szóló, 6 gépes opcióval fűszerezett tárgyalásokba kezdett Oroszországgal.


Agra Légibázis nagyobb térképen való megjelenítése

18 hozzászólás “Újabb légtérellenőrzőket vesz India”

  1. off:
    a mostani v4-en a csehet felajánlottak egy század Alkát nekünk állítólag ócsón… ha tényleg valami szemtelenül olcsó lenne az az ajánlat (muszáj nekik kül ott rohad rájuk továbbra is) el lehetne rajta gondolkozni, mégis csak jóval többet repkedhetnének a pilótáink velük adott pénzből…

  2. Csatarepülő? Attól, mert lassabb, mint egy Griff nem lesz páncélozott mint egy A-10 vagy Szu-25.

    Keszi adására alkalmatlan. Lassú, egy kereskedelmi utasszállító is állva hagyja.

    Kiképzésre szintén. Más HOTAS és MFD rendszer továbbá a felajnálott gépek együlésesek. Legutóbb az kétülésesre átalakítás költsége 7 milla / gép körül volt és nem forintban…

  3. Wolfrick:
    Csatarepülőként elég hamar megpusztulna az Alca.
    Amraam-ot meg nem hiszem, szerintem az inkább Asraam.
    Wiki szerint AIM-9M Sidewinder, IRIS-T, AIM-132 ASRAAM amit tud cipelni.

    molnibalage:
    „7 milla / gép”? USD-ban? Ezzel eddig nem voltam tisztában, mostani gazd.helyzetben elég butaság lenne akkor.
    Azért ez nem kevés összeg ami mehetne a Gripenekre.

  4. Nem lenne az rossz, csak nem a jelenlegi helyzetben. Az ALBA-k is jó szolgálatot tettek amíg voltak, DE azok mellett volt aktív gép is „bőven”. Itt a 14 gyakorlatilag egyszerre max 10 bevethető gripen mellé + 14 gripen kellene. Azok mellé alá, esetleg jók lennének. De így?

    Lassan amúgy is át kéne keresztelni az egészet „Honvédségi szuperszonikus repülő egyesületnek ” „HSZRE”

  5. teljesen igaza van molninak h repórát kéne biztosítani és megfelelő jártasságot a fegyverek használatában (mert ugye ez is olyan fontos mint a repóra)

    viszont én úgy gondolom h 14 gép egyszerűen nem elég az ország légterének védelmére ezért kellenek az új gépek és ha már gripen van akkor bizony gripen és akkor esetleg más ha már van dupla ennyi gép és megfelelően képzett állomány

  6. Pápára még 14 Griffet!!! :):)

    Ok, 2035-re jó lesz? :)
    Viccen kívül, minek még 14? Dánia tart ott lassan, hogy 36-40 gépes vadászflottája lesz. Akkor minek nekünk még 14? Véleményen szerint, ha a legtöbbeknek a kétüéses ALCA a gumicicája, akkor inkább még 4 db kétüléses és 2 db együléses C gép kellene. De ezt is csak akkor szabadna meglépni, ha 14 gépes flotta üzemeltetése flottul megy és minden pilóta minimum 120 órát repül, de inkább 160-at. Ez ma olyan realitás itthon, mint a fúziós erőmű jövőre 10 éven belül…

    Egyébként, ha kérnénk ilyet, akkor ezek is öszvér gépek lennének? Vagy lehet, hogy azt mondanák, hogy „bocs, de csak NG-t adunk”?

  7. Air Power Blogon volt, hogy a svédek szerint kapunk 6 NG-t?
    Egyébként Dánia fele akkora ország mint MO, és egy ellensége sincs a szomszédai között! (szárazföldön csak Németország a szomszédja)
    Mégis alapból 3X akkora légiereje mint a miénk!
    Igaz ellenségünk nekünk sincs, de azért a mi szomszédaink soha sem voltak egy életbiztosítás!
    Szerintem kéne a Dunántúlra is egy század minimum!
    Az, hogy ez most 2X10 vagy 2X14 az már mindegy szerintem!