|

Ukránokkal bővül a KC-X tender mezőnye

Úgy tűnik tartogat még meglepetéseket számunkra a hosszú évek óta vajúdó KC-X tender, most az Antonov került képbe, mint “külsős” cég, ám ezúttal nem áll meg pletyka szintjén a dolog.

Megdöbbentő újdonsággal szolgált július 1-je, ezúttal az ukrán Antonov vállalatot hozták kapcsolatba az amerikai gigaüzlettel, a KC-X tenderrel. A szovjet éra kiemelkedő tervezőirodája és repülőgépgyára a kaliforniai US Aerospace-szel karöltve ugrik a mély vízbe, ráadásul nem is egy, nem kettő, hanem kapásból három ajánlattal! A dolog már csak azért is érdekes, mert július 9-ével lejár az ajánlattételi időszak, így gyorsan kell versenyképes ajánlattal előrukkolnia az ukrán-amerikai párosnak.

Egyelőre a négy hajtóműves An-124-100 “Ruszlan” stratégiai teherszállító repülőgép és ennek csak két erőforrással ellátott kistestvére, az An-122 létezik (utóbbi csak terveken), de létre kívánnak hozni egy teljesen a KC-X követelményeire készített típust is, az An-112-est. A tender elnyerése esetén a gépek gyártása Ukrajnában, az Antonov üzemeiben folyna, ám az Egyesült Államokban szerelnék össze.

És hogy ez nem egy újabb – az oroszokéhoz hasonló – mókusvakítás, azt mi sem bizonyítja jobban annál, minthogy az említett cégek között július 1-jén megszületett a stratégiai együttműködést hitelesítő dokumentum és az Egyesült Államok Értékpapír- és Tőzsdefelügyeleti Bizottsága áldását adta az összeborulásra, sőt már a Pentagon felé is jelezték ajánlattételi szándékukat.

A US Aerospace nem szerepelt eddig túl sokat hasábjainkon, nézzünk kissé körül a házuk táján! A cég irodákkal és összeszerelő-üzemekkel rendelkezik Santa Fe Springs és Rancho Cucamonga területén, együttműködtek már a Pentagonnal, a U. S. Air Force-szal, a Lockheed Martinnal, a Boeinggel, az L-3 Communicationsszel, a General Electric-kel és más légi- és hadiipari céggel. Részt vettek a P-3 Orion és a Boeing 747 programban is. A kaliforniai székhelyű vállalat a repülőgép részegységek, szerkezeti elemek és precíziós megmunkálású alkatrészeket állít elő, valamint hajtóműveket és futóműalkatrészeket gyárt és újít fel.

4 hozzászólás “Ukránokkal bővül a KC-X tender mezőnye”

  1. Irak és Afganisztán nagyon felértékelte az orosz-szovjet repülőket és helikoptereket.
    Oké.
    De csak úgy a semmiből most előjön az Antonov?
    Már régen elvesztettem a fonalat, de vajon a fehér házban tudják hogy mit akarnak?

  2. Én már nem hiszek el semmit sem… majd júli 9 után kiderül, hogy igaz-e…

    Az An-124-essel nem tudom mit akarnak. Az finoman szólva méretesebb, mint a B767 NextGen és az A330 MRTT… Az An-122-esről meg semmi infó nincs a neten. Mennyivel kisebb, mint a Ruszlan?

    Ami meg az An-112-t illeti… Egy vadi új típussal előrukkolni érdekes lesz… Annak megtervezése, legyártása, berepülése, tesztelése hosszú éveket vesz igénybe. Amerikának most van szüksége tankerre, nem tudnak ennyit várni…

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.