„Itt mindenki megbolondult?” tehetjük fel a kérdést. Jogosan. Ami a KC-X tender körül zajlik, arra már a „röhejes” kifejezés sem illik. Itt minden érdekeltnek nagyon mélyre el kéne magát ásnia. Csak akkor nem nevezne senki, így váltótípus sem lenne. No, de mi is történt?
Tulajdonképpen „csak” annyi, hogy most a Boeing részéről vágták be a „durcit”. Történt ugyanis, hogy a Boeing felajánlotta, vállalja a fix áras szerződést, amit azonban nem mindenki pártolt a vállalat felsővezetésében, hiszen benne van a pakliban, hogy egy-egy eszköz sikertelen integrációja, vagy bármilyen hiba miatt az egekbe szöknek a költségek, amit a fix áras szerződés miatt a Boeingnak kéne állnia, így nagy az esélye annak, hogy a kontraktusban előre meghatározott profit elapad, sőt negatívba is fordulhat a mérleg.
Ez az eshetőség egymásnak ugrasztotta a felsővezetés tagjait, egyeseket a győzelem és a hazafiasság (is), másokat csak a pénz motivál.
Továbbá újra felerősödött a Boeing azon sérelme, miszerint riválisa, az EADS az európai kormányoktól jelentős támogatást kap, míg a Boeing saját forrásaiból kell, hogy gazdálkodjon, így az európai vállalatnak jogtalan előnye van pénzügyi téren.
Damien Mills, a Boeing szóvivője ígérte, hogy május 13-áig leadják pályázatukat, ám ez a fent említett okok miatt nem történt meg. Ám még van idő, hiszen az EADS kérésére végül kitolták 60 nappal a határidőt, így most július 9-ig van lehetőség új ajánlato(ka)t leadni.
Kezd ez az egész dolog tényleg argentin-mexikói TV-series szappanopera jelleget ölteni. A szereplők pedig úgy viselkednek mint a hisztis plázapics@k.
Hiszti.
ha jól értem ez boinges belharc. beválalták(~kiütve evvel a kokurenciát) a fix árat de a fix áras rendszeren írtózatosat lehet bukni és most inkább mégse.
Anno esküdöztek, hogy F35 ~60m$ lesz aztán mostmeg ugye ennek a duplája. És sorolni lehet a projekteket jó plda még az A400 is.
Persze lehet rosszul értem.