„Film-front” című sorozatunk segítségével a katonai eszközöket, használóikat, valamint azok mindennapjait és bemutatóit tárjuk néhány naponként Olvasóink elé egy-egy hosszabb, rövidebb videóanyag segítségével.
Párperces válogatás az orosz típusokról (MiG-15, MiG-21, MiG-23, MiG-25, MiG-29, Szu-27, Szu-30, Szu-35 és PAK FA), valamint a hozzájuk fejlesztett technológiákról:
Hasonlóan minőségi válogatás (a zene ugyanaz, de a képsor más):
Szép kis összeállítás!
0.25-nél egy mig-15-öst lönek ki?Ez milyen program volt?
Ha jól tévedek, az egy MiG-19-es :)
egy googlis kereséssel ezt találtam:
„The Soviet VVS used a modified MiG-19 fighter, designated SM-30, launched from a special launcher, and using a nearly identical solid fueled rocket booster design to that of the EF-84G.”
bővebb infó: http://www.faqs.org/docs/air/avzel.html#m3
Asszem F-104-ből is volt ilyen rakétás indításos teszt, meg talán MiG-21 géppel is.
Igen, a Starfighterről olvastam. Az AS 2003/1 számában írt róla Gál József „Ha rövid a felszállópályád…” címmel :)
Engem a Mig-31 nyers és brutális megjelenése nyűgöz le, elég durva egy gépnek tűnik.
A Mig-25-öt hogy lehet megkülönböztetni külsőre a Mig-31-től?
Leteszed a MiG-25 gépet a betonra. Bal oldalára a MiG-31-et. Ami a MiG-25-től balra van, az a MiG-31! Zseniális ugye? :)
A kabintető kialakítását, a függőleges vezérsíkot és a gép hasát figyeld. A MiG-31 alján a négy R-33-nak van kis bemélyedés, hogy félig süllyesztve legyen a rakéta. A MiG-25-nek négy felfüggesztő van a szárnya alatt, de a törzse alján semmi.
http://www.testpilots.ru/tp/russia/mikoyan/mig/31/m/images/mig31m-3.jpg
http://www.sergib.agava.ru/russia/mikoyan/mig/25/images/mig25p_3.jpg
A Mig-25-nek böszme nagy orra van a 31-hez képest.:)
Meg úgy ránézésre is valamivel mutatósabb gép a 31-es, mint a 25-ös, szerintem.
És akkor erre a kijelentésedre cáfol rá ez a kép:
http://www.testpilot.ru/russia/mikoyan/mig/25/rb/images/mig25rb_1.jpg
Ez persze csak opcionális megoldás volt, hőálló bevonattal ellátott FAB-500M62-es bombákat az irakiak vetették be iráni finomítók ellen, de nem sok sikerrel. A MiG-25RB-n volt ilyen felfüggesztési pont, a többiről nem tudok.
Amúgy a MiG-31-est és a 25-öst elég könnyű megkülönböztetni egymástól. Ha jobban megnézed, a 31-es kialakítása csak hasonló de minden elemében jelentősen eltér a 25-öshöz képest. Más orr, más törzselsőrész, más beömlők, más szárny, más törzskeresztmetszet, más vízszintes és függőleges vezérsík (ez utóbbi hasonlít talán a leginkább) más fúvócső.
A MiG-31-es kissé drabálisabb mint a 25-ös amelyik a hosszú orra miatt energikusabbnak hat. Persze bizonyos szemszögből. A 31-es inkább amolyan „mindet bele” gép. Sokoldalúbb is, már ami az elfogási képességeket illeti.
Üdv!
az F-104-re nem emlékszem (de ez semmit sem jelent), viszont az F-100D-ről itt van fotó:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:F-100_zero-length-launch_trial.jpg
TG
ha már lúd, legyen kövér :)
http://www.militaryimages.net/photopost/data/521/f104_starfighter.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3541/3490278635_64e163a604.jpg
Aztán íme egy videó egy startrakétás B-47 Stratojetről:
http://www.youtube.com/watch?v=JL4mrxUtjxQ&feature=player_embedded
Nem épp környezetbarát látvány :)
Gatow:
http://www.airliners.net/photo/Germany—Air/Lockheed-F-104G-Starfighter/1351334/&sid=f49689a14e35998301ee6cc7478bbb87
Ha már JATO-s B-47 felszállás, akkor itt a kép ami szerintem mindent visz: http://www.harcirepulo.hu/B-47/B-47_JATO.jpg
Hát nem impozáns? :D
Döbbenetesen jó minőségű az utolsó kép.
Ezek a stratrakéták milyen hajótanyaggal mentek?
A videón meg a szárny lengése csak enyhén idegborzoló…
molni: Azám, mikor 1-2 hete belefutottam a linkelt fotóba egy poszter rendelős oldalon én is csak pislogtam, hogy milyen jó minőségű a fotó.
A rásegítő rakétákkal kapcsolatban passzolnám, hogy mi volt bennük pontosan, de szilárd hajtóanyagúak voltak azt tudom.
A „szárnycsapkodásról”: biztos az volt a tikos fícsőr, azzal adta az extra kakaót, ha menekülni kellett a MiG-ek elől… :) Mindenesetre a gép személyzete gondolom igyekezett minél kevésbé tudomást venni róla…
Zene: Russel Watson- „Where My Heart Will Take Me”
Amúgy a Star Trek: Enterprise bevezető dala
Mig-31 dupla főfutós, míg a 25-ös szimpla.
Mig-31 kétüléses, így a kabintető hosszabb.
Mig-31 szárnymerevítők a felső vonalon, ez a 25-ösön nincsen