A kabaréba illő amerikai KC-X tender „érdekes” alakulása után az indiai légi-utántöltők beszerzése is hasonló magasságokba emelkedett (vagy inkább mélységekbe süllyedt…), visszavonták a verseny végeredményét és rájátszás következik. Azaz mégsem, mivel újabb nevező tűnt fel a láthatáron: a Boeing…
Az amerikai gyártótól ugyanis ajánlatot kért az indiai védelmi minisztérium 6 darab légi-utántöltő repülőgépre. A Boeing haditechnikai részlegének indiai képviseletét vezető Vivek Lall nem adott bővebb információt az ajánlatukról, elmondása szerint egyelőre csak az indiai igények felmérése folyik, ettől függ a benevezendő típus is.
Az eset hátterében Robert M. Gates, amerikai védelmi miniszter indiai látogatása lehet, mely után a tengerentúli politikus azt nyilatkozta, hogy „az Egyesült Államok a térség biztonságának érdekében rendkívül szoros kapcsolatot kíván kiépíteni Indiával.” Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint a közelmúltban 10 darab C-17 Globemaster III vásárlására benyújtott igény.
A Boeing a civil repülésen keresztül is szoros viszonyt ápol Indiával, az ázsiai ország légitársasága, az Air India repülőgép-parkjának gerincét a B777-es adja. A flottafrissítési program keretében 27 darab B787-8 „Dreamliner”-re leadott rendelésének teljesítése 2012-ben indulhat meg.
Kíváncsi lennék, hogy a Boeing mit ajánl. Mert ide a 767-es tényleg apró lesz.
Az indiai igény szerintem: böhöm nagy legyen, legyen merev tankolócső és hajlékony is és lehetőség szerint szállítókapacitás is legyen.
Ezek után a SH egyre esélyesebb győztes egy most zajló másik tenderen:D
de gyorsan kizártátok az F-16-ost. Molni szerint sincs esélye?
Littlejohn
Szerintem szerényebbek az igényeik: az árcédulán lévő összegnél ne kérjenek el többet a pénztárnál :-D
Boeing vs. Airbus vs. Iljusin, finom lesz. Csak nehogy megen az legyen a vége, hogy a Boeing meg az Airbus egymásnak esik a döntés után, ismételten színesítve a tendert a pénzügyminisztériumnak a légierővel homlokegyenest ellenkező véleményével :)
> de gyorsan kizártátok az F-16-ost.
Szerintem az indiai légierő nem vesz többet egycsöves vadászgépet, mert náluk valahogy nagyobb a gravitáció vonzereje és túl sok MiG-21-esük találkozott már az anyafölddel…
Ha a Boeing ezt is zsebre vágja, akkor a Super Hornetnek ugrásszerűen megnőnek az esélyei!
Pakisztán miatt talán nem vesznek 16-ost, túl könnyen összeleht keverni, hgy kia saját ki az ellenség.
Most mindenki a KC-767-re gondol, de kitudja lehet a Boeing a 777-ből csinál tankert Indiának! Ha az otthoni tendert is megnyerné bőven lenne ideje a 777-ből egy jó tankert kreálni!
Lehet már bőszen dolgoznak is az ügyön…..
> Most mindenki a KC-767-re gondol, de kitudja lehet a Boeing a 777-ből csinál tankert Indiának!
Most nem azért, de Indiában igen méretes hegyek vannak, közte néhány nem egészen szerencsés fekvésű reptérrel. A böszme nagy B-777 ott olyan kategória lenne, mintha Titaniccal mennél kalandtúrán evezni.
Ne feledjük, hogy a modern légi utántöltőknek többfeladatú szállítónak is kell lenni egyszerre. Érdekes lenne a B-777-essel mit kezdenek Ladakh-ban például? Kiszolgálása megoldható?